Lokalsamordnare

Arbetsbeskrivning

Mark- och planeringsenheten söker LOKALSAMORDNARE, tidsbegränsad anställning, 100 % ref nr 51/2008 Heby kommun är på väg in i en intressant samhällsbyggnadsfas med flera nybyggnadsprojekt på olika orter och en pågående omvandling i befintliga strukturer.På grund av föräldraledighet behöver kommunen förstärkning inom lokalsamordningen och söker därför en lokalsamordnare till Mark- och planeringsenheten.Enheten ansvarar bland annat för kommunens planering och samhällsbyggnadsutveckling och jobbar tätt ihop i ett team.Det aktuella tidsspannet för tjänsten är preliminärt under nämnda vakans, men det finns möjlighet till förlängning då lokalsamordningen även i framtiden kan behöva förstärkas. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna kommer att bli varierade och omfattande.I uppdraget som lokalsamordnare har du ansvar för att samordna lokalfrågor inom hela kommunens förvaltning och vara beställarombud gentemot de fastighetsägare kommunen hyr in lokaler från.Du är verksamheternas kontaktperson i lokalfrågor och bistår dem med rådgivning, lovsökning mm med kostnadseffektivitet i fokus.Du kommer att arbeta mot alla yrkesgrupper som finns inom kommunens verksamhet.Du håller i nödvändiga kontakter med myndigheter som arbetsmiljöinspektionen och räddningstjänst samt bevakar uppsägningar av kontrakt och sammanställer ekonomiska redovisningar.I arbetet ingår också föredragning av ärenden i bland annat verksamhetsnämnden och kommunstyrelsen.Det finns även möjlighet att utforma tjänsten utifrån personliga kvalifikationer.Huvudsakliga arbetsuppgifter som lokalsamordnare: .Förvaltningens kontaktperson gentemot hyresvärdar .Kontroll över lokalinhyrningens ekonomiska aspekter .Beställare av tjänster .Kontraktsförvaltning .Långsiktig lokalplanering och uppföljning av lokalutnyttjande .Bistå kommunens förvaltningar i lokalförsörjningsfrågor .I samverkan med samhällsplanerarna och fastighetsägare arbeta med markfrågor som berör kommunens lokalbehov KVALIFIKATIONER Vi söker Dig som har lätt för att kommunicera och samarbeta samt anser att kontakt med kollegor och allmänhet är viktigt för att nå ett bra resultat.Du kan uttrycka Dig väl i tal, skrift och bild och är analytisk lagd.Förmåga att arbeta både självständigt och i grupp är egenskaper som vi värdesätter, liksom förmåga att förankra.Som person är du drivande med god initiativförmåga.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.Du har lämplig högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi och fastigheter och/eller samhällsekonomi.Erfarenhet av lokalsamordning, hyresförhandlingar och hyresavtal samt fastighetsprojekt och utbildning inom fastighetsjuridik är meriterande.Du bör ha vana från projektledning.Det är nödvändigt att Du har körkort. ÖVRIGT Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Fackliga företrädare nås via kommunens växel tel 0224-360 00.Välkommen med din ansökan med meritförteckning, betyg och referenser se

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


28 februari 2024

18 augusti 2023