Lokalsamordnare till Arbetsmarknads- och vuxenutbildningskontoret

Lokalsamordnare till Arbetsmarknads- och vuxenutbildningskontoret

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningskontorets verksamheter bidrar till att skapa förutsättningar och möjligheter till människor. Oavsett verksamhet har vi ett gemensamt uppdrag att erbjuda medborgare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt. Kompetensförsörjning är det ord som förenar oss i vårt uppdrag i alla de verksamheter vi arbetar inom på vårt kontor.

På kontoret är vi cirka 350 anställda som ansvarar för försörjningsstöd och annat bistånd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsinsatser, samhällsorientering, bosättningslagen, Budget- och skuldrådgivning samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola.

Inom kontoret finns även avdelningen Verksamhetsstöd som är en servicefunktion som stödjer alla verksamheter inom Arbetsmarknads- och vuxenutbildningskontoret. De tre enheterna inom Verksamhetsstöd är Administrativt stöd, Utredning, analys och stöd, Administrativ service. Tjänsten som lokalsamordnare tillhör enheten Administrativt stöd.

ARBETSBESKRIVNING

Som lokalsamordnare hos oss har du en mångsidig roll där du både hanterar dagliga operativa uppgifter samt deltar i arbetet med långsiktigt strategiska frågor.

Du har god kännedom om verksamhetens lokalbehov och inventarier. Du fungerar som kontaktperson både internt mot kontorets lokalansvariga chefer samt samhällsbyggnadskontorets fastighetsförvaltning. Du samordnar när någon verksamhet behöver omlokalisera och har ansvar för möbelinventering och till det framtagandet av ett register för att ha god kontroll på inventariet. Du ser återbruk och hållbarhet som en naturlig del av våra lokalfrågor.

Du har också en överblick på beläggning i våra lokaler och hur de kan nyttjas mer effektivt. Vidare deltar du i en årlig uppdatering av kontorets lokalförsörjningsplan.

I din roll ingår även att samordna arbetet när det rör sig om eventuell inomhusklimatproblematik, kontakter med städbolag/städcontroller och hantering vid eventuella skador i lokalerna.

Gäller det nya lokaler eller nya inventarier kan du fungera som referensperson i olika upphandlingar. Vid behov stöttar du upp arbetsmarknads- och vuxenutbildningskontorets servicegrupp.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har relevant yrkesutbildning inom fastighetsförvaltning, projektledning eller liknande, alternativt dig med lång relevant arbetserfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. 

Du har erfarenhet av att stötta chefer. Du vågar bryta mönster och tänka nytt, du värnar om  ekonomin och har återbruk som en naturlig del i hanteringen av våra inventarier.

Du har god förståelse för budget och ekonomi och kan läsa och tolka hyreskontrakt, och vi ser gärna att du har kunskap om LOU. Vidare ser vi gärna att du har specialkunskaper inom något relevant område som exempelvis projektledning, kommunikation och gruppdynamik, digitalisering, investeringskalkylering, miljö och hållbar utveckling eller energi.

För att trivas i rollen behöver du tycka om en varierad och föränderlig vardag med mycket kontakter och en stor bredd i arbetsuppgifterna. Du kan växla mellan att arbeta med långsiktiga utvecklingsfrågor som kräver ett övergripande helhetstänk, till att lösa dagliga operativa ärenden som rör en specifik lokalfråga inom kontoret. Tjänsten innebär många kontakter både inom och utom kontoret och därför är god kommunikationsförmåga av stor vikt.

Som person är du flexibel samt samarbets- och serviceinriktad och. Du tar initiativ och driver dina uppdrag framåt och i mål. Utifrån din erfarenhet och kunskap är du trygg i att framföra förbättringsförslag men har samtidigt god förmåga att lyssna in olika perspektiv.

Du är trygg i din roll och har lätt för att se lösningar på olika händelser och ärenden. Du arbetar självständigt och planerar din egen tid i samråd med lokalansvariga chefer. Det finns många uppgifter som ska lösas och att kunna prioritera är av stor vikt.

Rollen kräver att du har B-körkort och är en van datoranvändare som har lätt att ta till dig olika digitala system.

Vi kommer lägga stor vikt på din personliga lämplighet.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten kontakta Lena Perlelund Sandqvist, enhetschef Administrativt stöd, på lena.perlelundsandqvist@norrkoping.se, 011-15 19 49 eller Emilia Landerholm Martinovic, enhetschef Administrativ service, på emilia.landerholmmartinovic@norrkoping.se, 011-15 29 04.

Vi vill ha din ansökan senast den den 10 april, men ansök gärna så snart som möjligt då vi gör löpande urval.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


11 december 2023

Förvaltare till KFS i Stockholm

Förvaltare till KFS i Stockholm

7 december 2023

7 december 2023

Fastighetssamordnare

Fastighetssamordnare

7 december 2023