Lokalvårdschef

Lokalvårdschef

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar du både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Närheten till fjällen, Storsjön och Östersund är attraktiv för många.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Den 1 januari 2020 övergick det kommunal bolaget Bergs Hyreshus till en kommunal fastighetsavdelning inom kommunorganisationen; Bergfast. Den nya avdelningen inrymmer förutom bostads- och lokaluthyrningen även kommunens lokalvårdsenhet. Vi söker nu en driven och utvecklingsinriktad lokalvårdschef, som vill vara med på resan mot vår framtida lokalvårdsverksamhet!

Arbetsuppgifter
I rollen som lokalvårdschef har du det övergripande ansvaret för vår lokalvårdsenhet, som idag innehåller ca 25 tillsvidareanställda medarbetare. Enheten ansvarar för daglig lokalvård inklusive storstäd, golvvård och fönsterputsning i kommunens olika fastigheter. Arbetet utförs till stor del självständigt av våra lokalvårdare, utifrån fastställda rutiner, riktlinjer och checklistor. Vårt arbete bedrivs på arbetsplatser över hela kommunen.

I ditt arbete ingår det yttersta ansvaret för enhetens dagliga drift och att arbetet bedrivs med hög kvalitet. Rollen innebär att hantera personalfrågor, arbetsmiljö, organisering, samt verksamhetens ekonomi, budget och resultatuppföljning. Här ingår också att aktivt säkerställa att alla medarbetare har så bra förutsättningar som möjligt att lyckas och utvecklas i sin yrkesroll, utifrån kommunens målsättningar.

Som lokalvårdschef ingår du i Fastighetsavdelningens ledningsgrupp, tillsammans med avdelningschef och fastighetschef. Våra verksamheter är involverad i många utvecklingsprojekt, i nära samarbete med andra avdelningar och politiker. Avdelningen har nyligen inlett ett övergripande förändrings- och utvecklingsarbete, vilket du förväntas delta aktivt i.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom för tjänsten relevant område, framför allt socialt arbete, personal- och arbetsliv eller hälso/beteendevetenskap. Du behöver ha god kunskap om lokalvård i offentliga miljöer, gällande hygien- och arbetsmiljökrav. Tidigare erfarenhet från arbete inom lokalvård, samt som chef, är meriterande. Vi ser gärna att din erfarenhet kommer från arbete inom politiskt styrd verksamhet. Tjänsten kräver dessutom att du har god datavana och mycket goda kunskaper i det svenska språket (både i tal och skrift). Körkort för personbil (B-körkort) är ett krav.

Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.

Personliga egenskaper
Som person ser vi att du är strukturerad samt har förmåga att planera, organisera och prioritera både ditt och andra personers arbete på ett effektivt sätt. Du behöver ha god kommunikativ förmåga samt hög effektivitet i ditt arbete. Vi ser också att du har god förmåga att utveckla verksamheten på ett långsiktigt hållbart sätt, samt arbeta utifrån ett kundorienterat perspektiv.

Vi erbjuder
Som lokalvårdschef erbjuder vi en spännande och varierad tjänst i en expansiv verksamhet, där du ges goda möjlighet att påverka din kommande yrkesroll. Du får också möjlighet att utveckla avdelningen utifrån din kompetens, samt skapa förutsättningar för Berg att fortsätta utvecklas och bli en attraktiv kommun för människor att bo och verka i. Vi erbjuder även möjlighet till visst distansarbete, semester- och pensionsväxling, årligt friskvårdsbidrag och en förmånsportal med många erbjudanden. 

Urval sker löpande under annonseringstiden, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan. För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta John Estvik. För frågor om tjänsten, välkommen att kontakta Richard Grubb.

 

Varmt välkommen till oss på Fastighetsavdelningen!

Kontaktinformation
Richard Grubb, Avdelningschef Fastighetsavdelningen, (+46) 0687-164 52, richard.grubb@berg.se

John Estvik, HR-konsult, (+46) 0687-163 29, john.estvik@berg.se

Fackliga kontaktpersoner, Kommunväxeln, (+46) 0687-161 00

Arbetsplats
Skede 910

845 94 Hackås

Kontaktpersoner på detta företaget

MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergs kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 16 november 2022

Besöksadress

Ängesvägen 4
None

Postadress

Svenstagatan 3
Svenstavik, 84040

Liknande jobb


Enhetschef kart och GIS

Enhetschef kart och GIS

16 maj 2024

Chef enheten tjänsteutveckling

Chef enheten tjänsteutveckling

16 maj 2024

Chef enheten tjänsteutveckling

Chef enheten tjänsteutveckling

16 maj 2024

Chef enheten tjänsteutveckling

Chef enheten tjänsteutveckling

16 maj 2024