OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Forshaga kommun
Arbetsuppgifter
Som en av våra löneadministratörer arbetar du både konsultativt och praktiskt med frågor som rör lön och anställningsvillkor. I arbetet ingår bl a support till chefer och anställda, registrering av underlag samt utfärdande av intyg.
Kvalifikationer
Den vi söker har utbildning och/eller erfarenhet från arbetsområdet. Du har kunskap om de lagar och avtal som styr arbetstagares villkor.
Erfarenhet från lönearbete i kommunal verksamhet (ev landsting) är meriterande. Vi använder PA- systemet PersonecP, kännedom om detta system värderas.
Som person har du lätt i mötet med andra människor och tycker att ett bra bemötande är viktigt. Utifrån ett gemensamt synsätt arbetar du självständigt och har förmåga att anpassa information till mottagare och situation. I arbetet är du också ansvarstagande, strukturerad och samarbetsorienterad.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
”Vår personal betyder mycket för verksamheten. Här arbetar 900 personer i en demokratisk styrd organisation. Vi som jobbar här tycker om positiva möten och har rum för kreativitet. Vi värnar lite extra om varandra och om våra kunder. Som medarbetare delar du ansvaret för vår organisation.
Du hittar oss strax norr om Karlstad, i Värmland. Här bor omkring 11 000 personer som uppskattar de mjuka värdena i livet. Vi vill att Forshaga ska vara en kommun där alla utvecklas till trygga, nyfikna och kreativa invånare där visionen ”Barnkommun i Värmland” är ledstjärna.”
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Andreas Solin
054-172020
Facklig företrädare nås via vår växel
054 172000