Löneadministratör sökes till långt uppdrag på myndighet - Jönköping

Löneadministratör sökes till långt uppdrag på myndighet - Jönköping

Arbetsbeskrivning

Är du noggrann och har ett sinne för siffror? Har du minst tre års erfarenhet som Löneadministratör och goda kunskaper om kollektivavtal? Då kanske det här uppdraget på en myndighet i Jönköping, som tar stort ansvar för djur och natur, låter intressant? Läs vidare!
Om tjänsten
Vi är på jakt efter en Löneadministratör till en av våra kunder, en expertmyndighet med kontor i vackra Jönköping. Myndigheten månar om sina engagerade medarbetare och strävar efter god arbetsmiljö och mångfald.
Dina arbetsuppgifter
Som Löneadministratör kommer du arbeta med varierande ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter såsom att:
bearbeta och kontrollera löneunderlag.
ta fram lönelistor.
ta fram rapporter och statistik.
redovisa skatter och arbetsgivaravgifter.
sammanställa tid- och frånvarorapporter.
svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet).
arbeta med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser,
körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller).

Dina egenskaper
Vi söker dig som självständigt tar ansvar för dina arbetsuppgifter, har en god samarbetsförmåga och stark känsla för service. Du är mån om att upprätthålla struktur och ordning samt kan arbeta effektivt utan att tumma på noggrannhet. För att lyckas i rollen ser vi att du är stresstålig och har en god prioriteringsförmåga då arbetet i perioder innebär att arbeta mot deadlines. Vidare ser vi att du är gemytlig, kommunikativ och social då du kommer att ha många kontaktytor. För dig med framåtanda och engagemang finns här goda utvecklingsmöjligheter!
Är du den skickliga löneadministratör som vi väntar på? Då vill vi gärna veta mer om dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula, Heroma m.fl.)
Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
Goda kunskaper om kollektivavtal
Lätt för att kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag t.o.m. 30 september 2022, med chans till förlängning. Tillträde 1 maj 2021.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32280 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024