Manager Front Office Sales and Service

Manager Front Office Sales and Service

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi på E.ON superkrafter. Krafter som kan möta några av samhällets största utmaningar. Omställningen till förnybar energi och utvecklingen av det elektrifierade samhället är två exempel. Det här är saker som sker här och nu, där du kan vara med och bidra.

Om E.ON och din viktiga roll hos oss
E.ON Kundsupport är hjärtat i vår nordiska kundverksamhet. Vi arbetar med försäljning, service och support till våra privat- och företagskunder i Sverige. Vi söker nu en ledare till en helt ny roll i vår organisation, som vi hoppas att du vill vara med och bygga upp!

I din roll kommer du att leda avdelningen Sales & Service som består av sex operativa kundserviceteam i Norrköping och Sollefteå med ett ärligt kundfokus och en ambition om försäljning och service i världsklass.

Som Manager Front Office Sales & Service ansvarar du för service samt inbound- och outbound-försäljning mot såväl privatkund som företagskund. Det innebär dels att arbeta med uppföljning av teamens prestation, dels att initiera och driva förbättringsinitiativ för att utveckla våra leveranser mot våra mål. Du har också ett viktigt ansvar att utmana oss till nya höjder i försäljningsuppdraget för hela Front Office. För att lyckas med detta behöver vi arbeta nära tillsammans med kollegor tvärfunktionellt i verksamheten. På så sätt tar vi kundnöjdhet och lönsamhet till nästa nivå – vi sätter alltid kunden först och vi blir bättre tillsammans!

Rollen innebär också verksamhetsutveckling och att driva de förändringar som krävs i den pågående energiomställningen, som innebär att det just nu är fler som vänder sig till oss för stöd och frågor. Vår roll som samhällsaktör är viktigare nu än någonsin!

Resor krävs i tjänsten då kontinuerlig närvaro på orter (Malmö, Norrköping och Sollefteå) är viktig.

Vem är det vi hoppas vill bli vår nya ledare?
Vi söker efter dig som har flerårig erfarenhet av ledarskap inom försäljning, och det är fördelaktigt om du har en förståelse för kundservicebranschen. Vi ser att du brinner lite extra för försäljning och gillar att utmana dig själv och andra för att lyckas. Analys av nyckeltal och att omsätta identifierade utmaningar i actions för förbättring kommer naturligt för dig. Vidare har du ett kommunikativt, lösningsorienterat och prestigelöst sätt i din samverkan med andra.

Din närmaste chef, Frida Ebbesson Pihl, är stöttande och kommer att finnas för dig när hon behövs men tror även på att ge sina medarbetare ett stort förtroende och utrymme för att driva initiativ till nästa steg på egen hand. Frida tror självklart också på att man ska ha kul på jobbet och förespråkar en ledig och transparent kultur.

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 11 november och intervjuer kommer inledas därefter.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Frida Ebbesson Pihl, +46 706 447420

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Bodil Sundmark, Unionen, +46 730 895324
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Kundsupport Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 11 november 2022

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb


8 maj 2024

Operativ chef

Operativ chef

6 maj 2024