Manager Front Office Solutions and Support

Manager Front Office Solutions and Support

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi på E.ON superkrafter. Krafter som kan möta några av samhällets största utmaningar. Omställningen till förnybar energi och utvecklingen av det elektrifierade samhället är två exempel. Det här är saker som sker här och nu, där du kan vara med och bidra.

Om E.ON och din viktiga roll hos oss
E.ON Kundsupport är hjärtat i vår nordiska kundverksamhet. Vi arbetar med försäljning, service och support till våra privat- och företagskunder i Sverige och strävar efter en kundupplevelse i världsklass. Vi söker nu en ledare till en helt ny roll i vår organisation, som vi hoppas att du vill vara med och bygga upp!

I din roll kommer du att leda avdelningen Solutions & Support som består av fyra operativa kundserviceteam i Norrköping och Sollefteå med ett ärligt kundfokus och med en ambition om försäljning och service i världsklass. Här bidrar vi dels till det bredare uppdraget med de mest vanligt förekommande ärendena, och utöver detta har vi specialiserade uppdrag inom exempelvis elbilsladdning, solceller och solenergi, fjärrvärme och elnät.

Som Manager Front Office Solutions & Support ansvarar du för att vår service håller hög kvalitet och möter och överträffar våra kunders förväntningar. Det innebär dels att arbeta med uppföljning av teamens prestation, dels att initiera och driva förbättringsinitiativ för att utveckla våra leveranser mot våra mål med kund och effektivitet i fokus. Vi ser bl.a. mycket potential i processförbättring i våra nyare affärer där du blir en viktig person att ta dessa samarbeten till nästa nivå.  Vi sätter alltid kunden först och vi blir bättre tillsammans!

Resor krävs i tjänsten då kontinuerlig närvaro på orter (Malmö, Norrköping och Sollefteå) är viktig.

Vem är det vi hoppas vill bli vår nya ledare?
Vi söker efter dig som har flerårig erfarenhet av ledarskap inom försäljning, kundservice, verksamhetsutveckling eller liknande med gott resultat. Analys av nyckeltal och att omsätta identifierade utmaningar i actions för förbättring är något som du är bekväm och trygg med. Vi tror att du i samarbetet med andra är kommunikativ, lösningsorienterad och prestigelös, vilket också speglas i ditt ledarskap.

Din närmaste chef, Frida Ebbesson Pihl, är stöttande och kommer att finnas för dig när hon behövs men tror även på att ge sina medarbetare ett stort förtroende och utrymme för att driva initiativ till nästa steg på egen hand. Frida tror självklart också på att man ska ha kul på jobbet och förespråkar en ledig och transparent kultur.

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 11 november och intervjuer kommer inledas därefter.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Frida Ebbesson Pihl, +46 706 447420

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Bodil Sundmark, Unionen, +46 730 895324
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Kundsupport Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 11 november 2022

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb


8 maj 2024

Operativ chef

Operativ chef

6 maj 2024