Manager Information Management - HR Services

Manager Information Management - HR Services

Arbetsbeskrivning

Är du en förändringsbenägen och förtroendeingivande ledare som gillar att skapa starka team där man alltid gör sitt yttersta för att hjälpa varandra? Då är du perfekt för det här jobbet!
Sandvik AB och HR Services Sweden söker just nu en chef till teamet Information Management, någon som verkligen brinner för att driva förändring och förbättring på ett sätt där alla får chansen att vara med och påverka. Hos oss tillhör du en HR Services organisation bestående av cirka 70 medarbetare med många olika kompetenser där alla ställer upp och ger varandra bästa möjliga förutsättningar. Vi erbjuder dig goda möjligheter till att utvecklas – både personligt och professionellt – i en global koncern tillsammans med innovativa medarbetare över hela jorden.
Om jobbet
I den här rollen har du ett övergripande ansvar för att leverera kundsupport och skapa förutsättningar för informationskvalitet inom HR-området till Sandvik i Sverige, Norge och Danmark. Du leder och fördelar arbetet inom ditt område – bestående av team inom Contact Services, Information Management & HR Administration, Contract Administration & Global Mobility samt Learning Administration – som tillsammans är cirka 20 administratörer och specialister inom system och generell HR-support. En viktig del av ditt arbete är att skapa en flexibel organisation som med sin effektivitet underlättar för våra kunder och du gör det genom att förbättra och automatisera våra processer. Du och ditt team arbetar alltid mot ständiga förbättringar, anpassningar och effektivisering och ni levererar en service av hög kvalitet till både interna och externa parter – självklart med siktet inställt mot att alltid överträffa deras förväntningar.
Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom området och med övergripande kunskap om HR-system och processer. Du har någon form av ledarbakgrund och har du även haft personalansvar är det meriterande. Dina tidigare erfarenheter har även gett dig en känsla för system och kundsupport. Erfarenhet från en Shared Services-verksamhet är meriterande. Eftersom vi jobbar både lokalt och globalt behöver du goda kunskaper i svenska och engelska.
Din tydlighet och ditt genuina sätt att hantera olika individer gör att du verkligen skapar ett starkt förtroende hos dina medarbetare. Du är duktig på att kommunicera och lyssnar på vad andra säger för att bygga en förståelse för personen framför dig. Att leverera kvalitet är viktigt för dig och du uppskattar att analysera både kvantitativa och kvalitativa frågeställningar. Du strävar alltid mot att förbättra våra processer och med dina framtida visioner är du inte rädd för att utmana befintliga strukturer och processer.
Om oss
Sandvik är en global industrikoncern med över 40 000 anställda, unik expertis i materialteknologi och omfattande kunskap om industriella processer. Vi är övertygade om att mångfald är nyckeln till en bättre omgivning och att inkludering är en förutsättning för att skapa goda resultat. Vi tipsar om ett besök på vår hemsida, Facebook eller LinkedIn om du vill veta mer om oss.
Hur du ansöker
Välkommen med din ansökan senast 2020-10-22. Läs mer om Sandvik Group och ansök via home.sandvik/karriar (jobb-id: R0021020).
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Stefan Ryckertz, rekryterande chef, 026-26 16 25
Fackliga kontaktpersoner:
Kristina Sundell, Unionen, 070-211 64 00
Fredrik Andersson, Akademikerföreningen, 026-26 27 18
Tomas Grönborg, Ledarna, 026-26 08 63
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Peter Roswall
Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och hållbarhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden – verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruvindustrin och bergavverkning inom anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2019 omkring 40​ 000 anställda och en försäljning på cirka 100 miljarder SEK i över 160 länder i kvarvarande verksamheter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvik AB - Sandviken Sandviken
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2020
  • Ansök senast: 22 oktober 2020

Postadress

Storgatan 2
Sandviken, 81181

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023