Marknads- och kommunikationschef till Västmanlandsmusiken

Marknads- och kommunikationschef till Västmanlandsmusiken

Arbetsbeskrivning

Är utveckling, strategier och lösningar din melodi? Ser du kultur som något vi inte kan vara utan? Som marknads- och kommunikationschef bidrar du till Västmanlandsmusikens, Västerås konserthus och Västerås Sinfoniettas resa genom kommunikation, varumärkesbyggande och affärsutveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Din uppgift är att leda och utveckla det team som på olika sätt arbetar med interna och externa kontakter. Teamet består idag av två medarbetare inom kommunikation och marknadsföring. En utveckling av avdelningen är planerad, där du blir en viktig kugge. Du ingår i ledningsgruppen som leds av Västmanlandsmusikens direktör, där du tillsammans med konstnärlig verksamhetschef har en viktig roll i utvecklingen av verksamheten.

I rollen som marknads- och kommunikationschef driver du den utåtriktade verksamheten för att synliggöra Västmanlandsmusiken och ansvara för marknadsföring och försäljning av konserter och evenemang.
Ett stort fokus vilar på fortsatt utveckling av det digitala området i syfte att nå nya målgrupper.

Några av dina viktigaste uppgifter blir att:
• Leda och ansvara för det strategiska arbetet kring marknadsföring och kommunikation
• Utveckla arbetet med våra varumärken, grafisk profil och mediarelationer.
• Representera företaget utåt i kontakter med publik och kunder, i arbete med partners, sponsorer och branschen
• Vara delaktig i utvecklingen av digitala möjligheter för att kommunicera den konstnärliga verksamheten.
• Medverka till att utforma nya koncept för våra egna scener i Västerås konserthus
• Vara personalansvarig för medarbetarna vid marknads- och kommunikationsavdelningen
• Ansvara för sekreterarskapet i Västmanlandsmusiken styrelse


KVALIFIKATIONER
För att lyckas som marknads- och kommunikationschef tror vi att du har kompetens och erfarenhet inom marknads- och kommunikationsområdet vilket inkluderar försäljning och publika relationer i en större organisation. Du är van att driva och arbeta med såväl strategiska som operativa frågor. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom information/kommunikation eller liknande. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av personalansvar är meriterande.
Du är
• nyfiken, modig och kreativ och inspirerar dina medarbetare till delaktighet och utveckling.
• stabil och känner dig trygg inom ditt yrkesområde.
• bra på att skriva säljande och informativa texter till media och publik.
• lyhörd när du sätter dig in i processer, bra på att se helhetsperspektiv och driver projekt strukturerat och noggrant.
• van inköpare av relevanta produkter och tjänster som annonser, reklamutrymme, reklambyråtjänster, marknadsundersökningar etc.
• självgående vad gäller interaktioner i sociala medier och marknadsföring. Har du kunskap om biljettförsäljning och biljettsystem är det ett plus.

Vi tror att förutsättningarna för att lyckas är bäst om du har ett engagemang och intresse för musik och dans och förstår det sammanhang som kulturen verkar i. Det är meriterande om du har kunskaper om Västmanland som region och erfarenhet av att arbeta utanför storstadsregionerna. Om du känner igen dig och det här väcker din nyfikenhet så är du varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Marie Demark
021-39 22 04
Samordnare Ann-Kristin Ekman
021-39 21 45
Förbundschef Ola Wiktorson
0155-21 58 57
SACO Cathrine Wirén
021-39 28 46
Vision Hans Söderholm
021-39 31 61
Rekryteringskonsult Johanna Jonasson
021-39 14 91
Ekonomiansvarig Malin Valsås

Vision Mari Häggdike
021-17 53 59
Styrelsens ordförande Anders Teljebäck
0765-694903
HR-konsult Eva Sundqvist Härdevik
021-39 77 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västerås stad, Externa förbund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 12 januari 2022

Besöksadress

Stadshuset VÄSTERÅS
None

Liknande jobb


11 maj 2024