Marknadskoordinator Möten och Unimeet

Arbetsbeskrivning

Göteborg & Co:s uppdrag är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se.

ARBETSUPPGIFTER
Affärsområdet Möten/Göteborg Convention Bureau, GCB, marknadsför och säljer in Göteborg som mötesdestination. GCB vänder sig främst till beslutsfattare av större internationella möten. Visionen är att vara en globalt ledande destination för hållbara möten.

Unimeet Gothenburg är en plattform som skapar aktiviteter, mötesplatser och samarbetsmöjligheter. Syftet med projektet är bland annat en ökad samverkan mellan Göteborgs universitet, Chalmers och näringslivet, samt att göra Göteborg till en ännu bättre stad för internationella studenter och gästforskare.

I denna spännande tjänst får du vara delaktig i två av Göteborg & Co. huvudområden. Den 50% delen som Marknadskoordinator för möten innebär att stötta projektledarna i arbetet med införsäljning och utformning av bearbetningsstrategier gentemot akademi, företag, arrangörer, organisationer och offentliga aktörer där projektledaren är ansvarig för hela säljprocessen. Du ansvar självständigt för att skriva och publicera text och bildmaterial samt nyheter. I rollen ingår att utveckla, designa och producera marknads- /införsäljningsmaterial, huvudsakligen på engelska, som exempelvis kongressanbud, PR-foldrar, program, annonser, banér, inbjudningar samt presentationer.
I den andra 50% delen för Unimeet Gothenburg får du administrera och koordinera genomföranden av både digitala och fysiska aktiviteter och evenemang samt vara redaktör för Unimeets webb och sociala kanaler. I uppdraget ingår att utforma och producera innehåll, samt planera och genomföra kampanjer. I samråd med ansvarig projektledare ta fram en enklare marknads- och/eller kommunikationsplan samt upprätta aktivitetsplan.
I båda tjänsterna ingår att ha kontakt och uppföljning men interna och externa samarbetspartners.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som älskar att skiva och arbeta med text, bild, färg och form! Du har en relevant eftergymnasial utbildning samt minst 3-5 års erfarenhet och god förmåga att som skribent formulera säljande och informativa texter. Öga för detaljer och känsla för att fånga budskap och uttrycka dem grafiskt på ett sätt som lockar till läsning och når rätt målgrupp. En delad tjänst ställer stora krav på att hantera olika medier och distributionskanaler, samt flera projekt med korta tidsmarginaler samtidigt. Som person är du därför strukturerad, har en stor initiativförmåga och driv, samt tar ett självständigt ansvar. Du arbetar gärna tillsammans med andra och bidrar till ett positivt arbetsklimat. I rollen hanterar du Adobes programvaror såsom Adobe Indesign, Photoshop och Illustrator med tyngdpunkt på InDesign obehindrat, samt behärskar Officepaketet väl. Du har god erfarenhet av att arbeta i Wordpress. Behärskar du program som Mailchimp och Google analytics är det meriterande.

Då tjänsten innebär mycket internationella kontakter krävs att du kan skriva obehindrat på engelska och har dokumenterat goda erfarenheter av detta. Internationell erfarenhet såväl som erfarenheter från universitetsvärlden ser vi som meriterande.

ÖVRIGT
Vi kommer läsa ansökningar fortlöpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt via goteborgco.se, dock senast 2022-01-23. Vid frågor om tjänsten kontakta Annika Hallman (Chef Möten) eller Jennie Heidenfors (Enhetschef Projekt) Övriga frågor kontakta Karin Bergman (HR Business Partner). Samtliga når du via 031-368 40 00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Göteborg & Co
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2022
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023