Medarbetare till Actit Support

Arbetsbeskrivning

Tekniskt kunnig med intresse för kundservice? Actit är ett helägt dotterbolag till Visma och erbjuder moderna affärssystem och kvalificerade konsulttjänster kring företagens affärsprocesser och ekonomfunktioner.Actit arbetar främst med de största systemen såsom Visma Control, Visma Business, Invoice Manager och Actit Business.De tar fram lösningar som är skräddarsydda efter kundens behov och förutsättningar.Actit söker nu en ny medarbetare som ska bli en del av det supportteam som idag består av 5 personer.Företaget sitter centralt beläget på Kungsholmen.Läs gärna mer på http://www.actit.se/1001 Arbetsbeskrivning: Som medarbetare i Actit Support ansvarar du tillsammans med övriga teamet för att ge internt och externt stöd avseende tekniska frågor, t.ex. installation av applikationer och uppkoppling mot kunder.Du kommer framförallt att ge support för applikationerna Actit Business, Invoice Manager och Visma Business.Du tar emot inkommande ärenden per telefon och mail, loggar ärendet i supportsystemet, återkopplar kontinuerligt till kund och dokumenterar en korrekt lösning av ärendet.För att lösa kundens problem gör du felsökningar i SQL (trace, databasfrågor) och i koden.Supporten arbetar i nära samarbete med Actits tekniker, konsulter och säljare.I mån av tid bidrar även supporten till merförsäljning samt till konsultverksamheten genom att konsulta i applikation och teknik. Arbetets omfattning: Detta är en rekrytering där du blir direkt anställd av Actit.Tjänsten är tillsvidare och på heltid. Utvecklingsmöjligheter: Actit växer och har kommande stora kunder till ett av sina system, vilket innebär en intressant utveckling för samtliga medarbetare.Som medarbetare inom Actit Support får du i mån av tid också möjlighet att arbeta som konsult vilket kommer ge dig intressanta erfarenheter och kunskaper. Kompetenskrav och Arbetslivserfarenhet: Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta i en teknisk servicefunktion, gärna i support eller helpdesk där du har haft mycket kundkontakt.Du är van vid att arbeta med telefon och mail och trivs bra i kontakten med människor, både interna och externa kontakter.Har du dessutom erfarenhet av affärssystem är det självklart meriterande.Vidare bör du som söker ha kunskaper i följande: *SQL - felsökningar och databasfrågor *Citrix *Viss programmering - Gå in i koden i programmen och ställa SQL-frågor, göra anpassningar *PC, Office-paketet, E-post samt Windows (NT) *Logistik och ekonomi - förståelse för flöden och processer *god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i svenska och engelska Personliga egenskaper: Actit söker en social och kommunikativ person som brinner för att ge service.Du trivs med att arbeta i grupp, har god samarbetsförmåga och kan arbeta under eget ansvar.Vidare hoppas vi att du är flexibel, pedagogisk och gillar att arbeta i ett högt tempo.Teamet är sammansvetsat av öppna och utåtriktade kollegor där du som är pigg och glad kommer att trivas väldigt bra! Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 11 februari 2010
  • Ansök senast: 13 mars 2010

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010