Medarbetare till Service-teamet i Backoffice After Sales

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ny kollega till Backoffice After Sales som kommer jobba med service och fakturering på huvudkontoret i Arlöv.
Är du en positiv och erfaren administratör?

Är du en resultatinriktad och analytisk person med intresse för siffror?

Ligger det i din natur att driva utveckling framåt och få med dig dina kollegor på förbättringsförslag?

Har du tidigare erfarenhet av SAP, Excel och resten av Office paketet?

Trivs du i en serviceorienterad roll där du kommer ha kontakt med kunder, servicetekniker, service-chefer, säljare med mera?

Bra, då ser vi fram emot din ansökan!

Om tjänsten
Då detta är en tjänst där du samverkar både med interna och externa kontakter kräver det tålamod och förmåga att hantera många olika typer av människor.

Du rapporterar direkt till Backoffice Manager för After Sales.

Arbetet på Service sektionen karakteriseras av (men är inte begränsat till):

- Fakturering
- Kreditering
- Skapa och godkänna inköpsanmodan
- Skapa och följa upp fellistor
- Hantera försäkringsärende
- Sätta upp automatisk orderhantering hos kund
- Kontering av leverantörs fakturor
- Inskanning av fakturor på truckar i SAP
- Sätta upp finansavtal
- Administrera Parts Online (Online shop)
- Följa upp och åtgärda avvikelser
- Uppläggning av nya kunder och tekniker
- Sköta administration runt serviceteknikernas bilar
- Skapa och uppdatera processer för Service sektionen


Din bakgrund
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet från en internationell koncern sedan tidigare och det är viktigt att du känner dig bekväm i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Vi tror att du har följande egenskaper och erfarenheter:

- En positiv ”jag kan lösa detta” attityd
- Resultatinriktad och analytisk med intresse för siffror
- Ser, tar initiativ till och får med dig dina kollegor på förbättringsförslag
- Du är strukturerad i ditt sätt att arbeta och har en analytisk sida som gör att du kan ta fram data som ger en tydlig bakgrund till ex. beslut
- Som person är du noggrann och flexibel
- Gedigen erfarenhet av SAP är starkt meriterande
- God kunskap och nivå på Excel och resten av Office paketet är starkt meriterande
- Erfarenhet av ett arbete med ett brett kontaktnät ex. bestående av kunder, servicetekniker, service chefer, säljare och övriga relevanta "stakeholders" är starkt meriterande
- Erfarenhet av att skapa och uppdatera administrativa processer är starkt meriterande, kanske har du erfarenhet av LEAN
- Akademisk examen eller fullgången eftergymnasial utbildning är starkt meriterande
- Dokumenterad erfarenhet från en Customer Services / Back Office organisation i en teknisk bransch är starkt meriterande


Ansökan
Är du redo för ditt nästa steg?

Vi ser fram emot din ansökan snarast då vi intervjuar löpande!

Ansök genom att klicka ”Ansök här” nedan i annonsen, bifoga CV och Personligt brev.

Sista ansökningsdag är 2020-07-31, men vi tillämpar löpande urval, vilket kan innebära att vi tillsätter tjänsten före sista ansökningsdag (så ansök snarast möjligt).

Om du har frågor om tjänsten kontakta Mikael Lundberg, Back Office Manager, After Sales via +46705854203. Varmt välkommen med din ansökan!

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 125 000 truckar. Företaget har totalt 18 000 anställda och en omsättning på 4 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 170 medarbetare samt en omsättning på +500 miljoner kronor.

Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm och Göteborg, samt försäljningskontor i Linköping, Örebro och Sundsvall. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar med ställage och lagersystem. www.jungheinrich.se (http://www.jungheinrich.se)

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Lindblad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jungheinrich
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Besöksadress

Starrvägen 16, Arlöv
None

Postadress

Starrvägen 16
Arlöv, 23261

Liknande jobb


13 maj 2024

Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024