Migrationsassistent till förvaltningsprocessenheten i Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Vi söker migrationsassistent till förvaltningsprocessenheten i Sundbyberg.

Vi erbjuder en miljö som präglas av mötet med människor och varierande arbetsuppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som migrationsassistent arbetar du med att registrera och hantera ansökningar samt hantera handlingar och akter i dokument- och ärendehanteringssystem. Du hanterar post, arkiverar och lämnar ut allmänna handlingar efter sekretessbedömning. Därutöver arbetar du med administrativa uppgifter till exempel i samband med möten, resor, bokningar och ärenden för sökanden.

I din roll möter du och har samtal med människor som har ett ärende hos Migrationsverket och andra intressenter. Samtalen kan handla om att informera om Migrationsverkets processer eller vägleda och ge service. Du identifierar och hanterar eventuella särskilda behov som personer kan ha.

Personliga kompetenser
Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete effektivt och sätter upp och håller tidsramar. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar med människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konstruktivt konflikter. Du kommunicerar med tydlighet, säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter liksom påminner och följer upp.

Krav

- Gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för rollen
- Erfarenhet av administrativt arbete
- Erfarenhet av arbete med krav på god service
- God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
- Goda kunskaper i Officepaketet



Meriter

- Övriga språkkunskaper





Upplysningar
Anställningsform: visstidsanställning till och med årsskiftet.
Arbetstider: kontorsarbetstider
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Sundbyberg
Tillträde: snarast

Vill du veta mer
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad som sköter rekryteringsförfarandet. Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten är du välkommen att kontakta Lisen Götze | lisen.gotze@randstad.se


Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 17/8. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

OBS! När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi även komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lisen Götze
0725521007

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Operativ verksamhet, Region stockholm Norrköping
  • 4 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning
  • 100%. Tillträde: I början av september eller enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2018-12-31
  • Publicerat: 6 augusti 2018

Besöksadress

Slottsgatan 82
None

Postadress

Slottsgatan 82
Norrköping, 60222

Liknande jobb

Förvaltningsassistent

9 mars 2010

Fastighetsekonom/ Ekonomiassistent

24 augusti 2010

22 januari 2010

Lönekonsult

24 november 2010