Mora kommun söker engagerad inköpssamordnare

Mora kommun söker engagerad inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

Om oss
Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service. Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer i gång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka 1800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.

Ekonomienheten ansvarar för övergripande processer inom budget, uppföljning och analys samt inom redovisning och inköp. Enheten har också ansvar för systemförvaltning av ekonomisystem, e-handelssystem och lednings- och beslutsstödsystem. Enheten består i dagsläget av 14 medarbetare.

Vill du vara del av en verksamhet med fokus på inköp och upphandling? Nu söker vi dig som vill ta dig an en nyinrättad roll som inköpssamordnare till ekonomienheten på Mora kommun!

Dina arbetsuppgifter
Som inköpssamordnare tillhör du Mora kommuns centrala ekonomienhet med fokus på frågor kopplade till inköp och upphandling. Rollen som inköpssamordnare är en nyinrättad tjänst där du samordnar, genomför och följer upp kommunens inköpsprocess. Du ansvarar för avtalsuppföljning och är till stöd för verksamheterna när det gäller direktupphandling och förnyad konkurrensutsättning. Du leder, utbildar och utvecklar beställarorganisationen i kommunen.

Din uppgift är att ta fram och säkerställa interna styrdokument, processer och rutiner som vägleder och kvalitetssäkrar inköpsprocessen. Du ansvarar för att administrera och utveckla vårt e-handelsverktyg och är drivande i digitalisering av processen samt ansvarar för omvärldsbevakning. Inom uppdraget har du ett nära samarbete med upphandlingsenheten och kollegor med liknande uppdrag inom Mora, Orsa och Älvdalens kommuner. I rollen är du också back up för leverantörsreskontra.


Din profil
Du har högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Vi ser gärna att du jobbat med inköps- och upphandlingsfrågor sedan tidigare men det är inte ett krav. Meriterande är erfarenhet från offentlig sektor och kunskap gällande aktuella styrdokument och lagstiftning. Vi ser gärna att du har ett intresse för digitala system och utvecklingsarbete.

Vi söker dig med förmåga att arbeta processinriktat och strukturerat för att upprätta och bygga vår nya funktion inom enheten. Du är samarbetsorienterad och trivs med att jobba med andra för att uppnå gemensamma mål ur ett helhetsperspektiv inom kommunen. Då du till stor del i uppdraget ska stötta beställarorganisationen behöver du ha en pedagogisk insikt vid frågor gällande inköp och upphandling. Då vi arbetar i en föränderlig miljö med periodvis högt tempo är det viktigt att vara stabil och lugn i sitt förhållningssätt.

Vi erbjuder dig en trygg och stabil arbetsplats i en roll där du får vara med och utveckla funktionen för inköp och upphandling inom enheten!

Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Erica Sundin. Välkommen med din ansökan via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb senast den 2 april 2023.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Mora AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2023
  • Ansök senast: 2 april 2023

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023