Myndighetshandläggare

Myndighetshandläggare

Arbetsbeskrivning

Myndighetskontoret ansvarar för och arbetar med myndighetsutövning inom området miljö och livsmedel å ena sidan, och området bygg å andra sidan. Det innebär att verksamhetsområdet tillser att lagar och regler inom respektive områden följs. Ett viktigt arbete för attraktiva, sunda och säkra vistelse- och bebyggelsemiljöer i Bromölla kommun.

Myndighetskontoret består av 9 personer fördelat på 4 miljöinspektörer, 2 byggnadsinspektörer samt 2 administratörer samt verksamhetschef. Kontoret har hög kompetens där alla stöttar varandra och ständigt lär av varandra. Vi har precis gjort en ombyggnad på kontoret och du kommer sitta i ett mindre kontorslandskap i centralt belägna Bromölla kommunhus. Kontoret har egna tysta rum vid behov av avskildhet och för digitala möten. Hos oss råder en stark Vi-känsla, där varje individ utgör en betydelsefull del av vår grupp och för helheten.

Myndighetskontoret är en modig, offensiv och utvecklingsorienterad arbetsplats! Medarbetarskapet är genuint och klimatet trivsamt. Stort engagemang finns kring arbetsmiljöfrågor där transparens och medbestämmande är mycket viktigt.

Genom en pensionsavgång finns nu möjlighet för någon annan att få bli en del av detta härliga gäng!



ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat systemförvaltning, kvalitets- och verksamhetsutveckling, digitalisering samt debitering av miljö- och byggärenden. En stor del av ditt arbete kommer att innefatta administrativa uppgifter, ta fram, analysera och rapportera statistik.

Eventuellt kommer handläggning av tillsyns- och anmälningsärenden att förekomma. Utbildning, som till exempel i de förekommande systemen, fås på arbetsplatsen.



KVALIFIKATIONER
Vi söker och välkomnar dig som har utbildning inom exempelvis ekonomi, juridik, IT eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Önskvärt är att du har arbetslivserfarenhet inom jämförbara områden. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket. Du har datorvana och goda IT-kunskaper.

Arbetsuppgifterna förutsätter att du som person är ansvarsfull, noggrann, flexibel och strukturerad. Vi ser gärna att du är en utvecklings- och lösningsfokuserad person som arbetar strategiskt, är prestigelös och har intresse för digital utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vår värdegrund är gott bemötande, delaktighet och mod. Dessa värden kommer att vara vägledande för oss i att finna vår nya kollega och medarbetare.

Vi kommer tillämpa löpande urval, vilket innebär att intervjuer genomförs under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!



ÖVRIGT
Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bromölla kommun, Myndighetskontor
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2023
  • Ansök senast: 31 december 2023

Liknande jobb


Verksamhetsstrateg

Verksamhetsstrateg

26 april 2024

Projektledare för införandet av Millennium (FVM)

Projektledare för införandet av Millennium (FVM)

26 april 2024