Nämndsekreterare till Äldreförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreförvaltningen har till uppgift att samordna och utveckla äldreomsorgen och äldreboende i Stockholms stad. Vidare svarar förvaltningen för en samlad analys och redovisning av kvaliteten i äldreomsorgen i staden. Förvaltningen bereder beslutsunderlag i strategiska vård- och omsorgsfrågor som riktlinjer, äldreboendeplan, avgifter m.m.



Arbetsplatsbeskrivning
Förvaltningen har cirka 140 medarbetare och är indelad i tre avdelningar plus en stab.

Vi söker nu en nämndsekreterare. Tjänsten är placerad i staben, direkt under förvaltningschefen. Staben ansvarar för övergripande administration, ekonomi, HR, kommunikation, registratur och nämndadministration, arkiv, dataskydd och informationssäkerhet. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler centralt i Farsta Centrum.

Arbetsbeskrivning
Som nämndsekreterare arbetar du nära den politiska organisationen och har en nyckelroll i planeringen inför äldrenämndens månatliga sammanträden. Du ansvarar för att samordna nämndens ärenden och administration vilket innebär att planera möten, skriva protokoll samt att hålla i processen att färdigställa tjänsteärenden till nämnden. Uppdraget innebär allt från juridiska frågor till formalia före, vid och efter sammanträdena. Du är även ansvarig för delegationsordning och delegationsförteckning samt rådgivning i frågor kring ärendehantering. I arbetet ingår att skriva vissa beslutsunderlag till nämnden samt övriga arbetsuppgifter som faller under förvaltningens ansvarsområde. Du är också sekreterare i Kommunstyrelsens Pensionärsråd, KPR.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har:

Högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller liknande.
Erfarenhet av att arbeta i webbaserat ärendehanteringssystem

Erfarenhet av att hantera frågor rörande offentlighet och sekretess

Erfarenhet av juridiskt arbete i offentlig förvaltning.

Arbetslivserfarenhet från politiskt styrd organisation, gärna kommunal verksamhet.

Kunskap om relevant lagstiftning (kommunallagen, förvaltningslagen, lagen om offentlighet- och sekretess mm)

Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då du kommer arbeta med dokumentation

Då du är ensam i din roll är det avgörande att du är självgående och kan ta egna initiativ. Du är strukturerad och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett proaktivt förhållningssätt och tänker strategiskt i ett brett perspektiv. Du uppskattar samarbete med andra människor, är tillmötesgående och anstränger dig för att hitta lösningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Christine Hansson, förvaltningschef
ann-christine.hansson@stockholm.se
Anna Nordahl, HR-konsult
08-50811734
Ann-Christine Hansson
0850836201

Sammanfattning

Besöksadress

Storforsplan 36
None

Postadress

Storforsplan 36
Stockholm, 10664

Liknande jobb


15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024

8 februari 2024