OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten som nämndsekreterare/utredare är placerad på kansliavdelningen. Bollebygds kommun, med ca 8 200 invånare, ligger i ett naturskönt område på bekvämt pendlingsavstånd från både Göteborg, Borås och Alingsås. Kommunen erbjuder ett bra boende i en varierad och storslagen natur samt en väl utbyggd samhällsservice. Kommunen har cirka 500 anställda. ARBETSUPPGIFTER Som nämndsekreterare/utredare är du sekreterare i kommunfullmäktige samt i kommunstyrelsen och dess utskott. I dina arbetsuppgifter ingår också att utföra ett kvalificerat utredningsarbete och att handlägga ärenden av skiftande karaktär. Du kommer också att ansvara för arbetet kring allmänna val. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, företrädesvis med inriktning mot offentlig förvaltning. Tidigare erfarenhet från arbete som nämndsekreterare är meriterande. Som nämndsekreterare/utredare har du god samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Vana att självständigt planera och genomföra uppgifter är viktiga egenskaper för arbetet. Du ska vara noggrann och öppen för nya ideer och arbetsuppgifter. En god förmåga att uttrycka sig lättillgängligt och tydligt i tal och skrift är nödvändigt för de aktuella arbetsuppgifterna. Vid rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Eftersom kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens sammanträden är förlagda på kvällar innebär tjänsten en del kvällsarbete. I Bollebygds kommun strävar vi efter en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald i kommunens verksamheter. Eftersom kansliavdelningen är en kvinnodominerad arbetsplats ser vi gärna manliga sökande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunchef (tf.) Maria Rangefil
033-23 15 98
Facklig företrädare når du genom att kontakta ko
033-23 13 00