OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandviken är en modern kommun i Gästrikland, med gamla anor från järnbrukens tid.Bygden runt Sandviken har ca 35 000 invånare.Vi har ett rikt kultur- och friluftsliv med bland annat Kungsbergets skidanläggning och Högbo Bruks friluftsområde.De goda kommunikationerna gör att man med bil når Gävle på 20 minuter och Arlanda på en timme.Handikappomsorgskontorets verksamhet omfattar personlig assistans, boenden med särskild service, daglig verksamhet, korttidsvistelse och socialpsykiatri.Handikappomsorgen har ca 400 anställda och ger stöd till ca 300 personer med funktionshinder.ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Vi söker en kvalificerad handläggare med erfarenhet av offentlig förvaltning och handikappfrågor.Staffan, vår nuvarande nämndsekreterare och utredare, går i pension under våren 2008.Staffan har en nyckelposition hos oss, vilket hans efterträdare också kommer att få som en del av ledningen inom Handikappomsorgskontoret. Viss juridik enligt kommunallagen, förvaltningslagen, LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och SoL (socialtjänstlagen) ingår. Utredartjänsten innebär att Du kommer att arbeta på direkt uppdrag av förvaltningschefen med inhämtning och kartläggning av bakgrundsmaterial och bakomliggande faktorer, samt belysning av eventuella problemställningar.Analys och utvärdering av slutsatser mot de direktiv som finns i uppdragsbeskrivningen, ingår som delkomponenter i ett professionellt utredningsarbete.KVALIFIKATIONER Vi vänder oss till Dig som har högskoleutbildning som socionom, sociala omsorgslinjen eller utbildning som bedöms likvärdig.Förutom utbildning tror vi att Din bakgrund innehåller erfarenhet av offentlig förvaltning, erfarenhet av utredningsarbete i politiskt styrd organisation samt kunskap och intresse för handikappfrågor.