Nämndsekreterare/utredare till Handikappomsorgsf

Arbetsbeskrivning

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda. Handikappomsorgsförvaltningens verksamhet omfattar personlig assistans, boenden med särskild service, daglig verksamhet, korttidsvistelse, socialpsykiatri. Handikappomsorgen har ca 400 anställda och ger stöd till ca 300 personer med funktionshinder. ARBETSUPPGIFTER Du blir en nyckelperson i vår förvaltning och kommer att fungera som spindeln i nätet, driva och leda projekt, utredningar, skriva protokoll, stödja linjechefer och politiker i nämndsarbetet. Du ingår i fövaltningens stabs- och ledningsgrupp. Som nämndsekreterare genomför du tillsammans med ordförande och förvaltningschef hela processen kring nämndens olika sammanträden. Sekreteraren är registrator och sköter diariet. För uppgiften behövs kunskap och intresse för förvaltningsjuridik och "ordning och reda". Utredaren arbetar med frågor inom förvaltningens ansvarsområde på uppdrag av förvaltningschef. Utredaren representerar förvaltningen i olika arbetsgrupper. Här behövs nyfikenhet och god förmåga att i tal och skrift lyfta fram väsentligheter. KVALIFIKATIONER Relevant högskoleutbildning t ex socionom eller Sociala omsorgslinjen. Du bör också ha erfarenhet från offentlig förvaltning, erfarenhet av utredningsarbete samt kunskap och intresse av frågor som rör arbete med funktionsnedsatta.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vik utredare/utvecklingsledare, 100 %

23 augusti 2010

HANDLÄGGARE

15 februari 2010

11 februari 2010