Näringslivsagent /projektassistent

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs, samordnar länets intressen och för fram invånarnas behov för en bra utveckling när det gäller t.ex. arbete, service och miljö. Vi är en kunskapsorganisation, totalt ca 200 anställda. Majoriteten av de anställda har Gävle som placeringsort. Länsstyrelsen strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vid samhällsutvecklingsenheten kan vi erbjuda dig ett omväxlande och utvecklande arbete då vi arbetar med frågor inom flera verksamhetsområden bl.a. regional utveckling, fysisk planering, bostadsfinansiering, strategiska kommunikationsfrågor och integration. ARBETSUPPGIFTER Inom ramen för projektet Öppna Dörrar kommer du att arbeta med att öka kunskapen om sambandet mellan tillväxt och mångfald. Projektet kommer att erbjuda små och medelstora företag i länet information och stöd i det praktiska arbetet. Tillsammans med företagen och berörda myndigheter ska projektet ta fram konkreta lösningar som ska svara upp mot företagens behov och genom en ökad mångfald i företaget skapa utveckling och tillväxt. Projektet kommer att arbeta mot företag inom branscherna teknik, tjänstesektor, besöksnäring och export/import. Under förutsättning att projektmedel beviljas söker vi en näringslivsagent/projektassistent till projektet Öppna Dörrar. Som näringslivsagent (50%) kommer du främst att arbeta med att... - informera företag om konceptet "tillväxt och mångfald", - rekrytera företag till projektet, - samordna och genomföra företagsbesök, - samarbeta med företag och myndigheter kring praktiska lösningar, som ska svara upp mot företagens behov av utveckling, - vara ansvarig för att ta fram och uppdatera branschinformation, - vara delaktig i att utveckla projektets arbetsmetoder, - vara delaktig i att utforma och ge information om projektets metoder och resultat. Som projektassistent (50%) kommer du att arbeta med... - projektadministration, - framtagning av informationsmaterial, - uppdatering av projektets hemsida, - bokningar och andra diverse administrativa uppgifter. KVALIFIKATIONER Du ska... - ha goda kontakter inom näringslivet och/eller gärna ha egen erfarenhet av eget företagande, ha erfarenhet av administrativt arbete och goda datorkunskaper. Dina meriter ska vara dokumenterade. - kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, - ha en god pedagogisk förmåga, vara övertygande och kunna skapa goda relationer. Projektet är nyskapande så stora krav ställs därför på att du är kreativ, flexibel, uthållig och prestationsorienterad. Stora krav ställs också på att du är självgående samtidigt som du ska ha en god samarbetsförmåga, då samarbetet med interna och externa intressenter är helt avgörande för projektets resultat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort krävs.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 oktober 2022

Business Analyst Accessories

Business Analyst Accessories

19 oktober 2022

Senior Business Analyst Life Science, China Focus

19 oktober 2022