Näringslivscentrum söker kommunikativ administratör

Näringslivscentrum söker kommunikativ administratör

Arbetsbeskrivning

Verksamheten
Näringslivscentrum arbetar oberoende för att utveckla Åtvidaberg ur ett näringslivsperspektiv.
Vi bygger broar mellan företag, kommun, organisationer, universitet och flera andra aktörer. Uppdraget kommer både från Åtvidabergs kommun och de som är medlemmar i Näringslivscentrum. Näringslivscentrum ska vara lyhörda för utvecklingsmöjligheter i näringslivet och vara den naturliga bryggan mellan näringsliv och kommun. Arbetet med näringslivet ska präglas av nytänkande och framåtanda. Arbetet innebär bland annat att vi arbetar med att locka till oss nya etableringar av företag samt hjälper till vid befintliga bolags behov vid expansion. Framåt så kommer vi ha fokus på just etablering då vi har bra tillgång till verksamhetsmark. Vi satsar framåt och kommer att flytta till nya lokaler den 1 januari 2023.
Viktigt hos den vi söker
Vi söker nu en administratör med stort intresse och fallenhet för kommunikation, då vi använder sociala medier som kommunikationskanaler, du bör även ha ett öga för design och kunna sätta ihop tex powerpointpresentationer med tillhörande text eller en informationsbroschyr. Som administratör kommer du att hantera diverse administrativa uppgifter så som protokollföring, framtagande av skrivelser, besvara samtal, handha besök och at se till att kontoret är funktionellt. Du kommer även representera Näringslivscentrum i olika projekt.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att handha event då vi anordnar företagsfrukostar, medlemsaktiviteter, näringslivsgala och näringslivsmässa.
Vem är du
Som person är du serviceinriktad, en god kommunikatör samt har lätt för att skapa goda relationer. Vidare värdesätter vi att du är ordningsam, strukturerad, flexibel och har god samarbetsförmåga.
Det är viktigt att du är driven, självgående och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du är inte rädd för nya utmaningar och har som inställning att det är roligt att lära nytt och att ständigt utvecklas i din roll.
Krav
· Vi ser att du har lämplig utbildning på lägst gymnasienivå.
· Erfarenhet av administration.
· Kunskap i kommunikation, framför allt i sociala medier.
· Goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift.
· Väl bevandrad i digitala arbetsverktyg.
· B-körkort.
Meriterande
Erfarenhet från kommunal verksamhet och/eller privat näringsliv. Erfarenhet av arbete i projekt.
Rekryteringsprocessen
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 20 augusti. Därefter kommer intervjuer ske. Då verksamheten i dag består av två personer, lägger vi mycket stor vikt vid personlighet.
Kontaktperson:
Mats Appel, VD
Mail: mats@nc-atvidaberg.se
Telefonnummer: 0700-02 52 89

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Näringslivscentrum i Åtvidaberg AB Åtvidaberg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2023
  • Ansök senast: 20 augusti 2023

Postadress

Gamla Torget 1 B
Åtvidaberg, 59730

Liknande jobb


Kanslist

3 juni 2024

Kanslist

29 april 2024

Medlemsadministratör

Medlemsadministratör

24 april 2024

Kansliadministratör till Frivården i Malmö, vikariat

Kansliadministratör till Frivården i Malmö, vikariat

31 mars 2024