Nordic Procurement & Category Lead

Arbetsbeskrivning

Har du passion för produktutveckling, marknadsstrategier och förhandlingar? Då är rollen som Nordic Procurement & Category Lead hos Selecta något för dig!

Om tjänsten

Som Nordic Procurement & Category Lead har du det övergripande ansvaret för att säkerställa att Selecta alltid har ett relevant och attraktivt sortiment inom sina Grab & Go-koncept. Din insats möjliggör framgång för hela förtaget att nå och överträffa uppsatta affärsmål.

Dina ansvarsområden inkluderar:

Utveckling av ett attraktivt produktutbud inom våra olika koncept som bygger på produktattraktivitet, prissättning och lönsamhet.

Aktivt hålla dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrentutveckling för att fatta välinformerade beslut.

Säkerställa att produkter är relevanta, attraktiva, konkurrenskraftiga och tillgängliga vid rätt tidpunkt och i rätt kvantiteter.

Säkerställa konkurrenskraftiga kommersiella villkor mot våra leverantörer och partners genom kontinuerlig förhandling.

Ha en faktastyrd approach för att optimera sortimentsmixen.

Kontinuerligt arbete med Supply chain och centrallager med syfte att styra sortimentet effektivt.

Bygga starka relationer med både externa leverantörer och interna intressenter.

Delta i produktutveckling och sortimentsoptimering för att stödja kundavtal och vinna viktiga affärer.

Totalansvar för att säkerställa att produkter uppfyller de angivna kriterierna smak, kvalitet, och certifieringar samt att produkterna kan köpas i rätt tid, till rätt kostnad och i rätt kvantitet.

Ansvara för artikelvård och underhåller sortimentsstruktur.

Upprätthålla och revidera produkt planogram regelbundet.

Din profil:

Högskoleutbildning inom inköp, ekonomi och/eller affärsutveckling. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande tjänster.

Erfarenhet av inköp och kategoriarbete i medelstora till stora företag.

Framgångsrik förhandlare med goda resultat.

God kunskap om livsmedels-, snacks- och kall dryckesindustrierna.

Erfarenhet av affärer från Business to Business samt Business till Consumer.

Erfarenhet av detaljhandel och leverantörssamarbeten.

Flytande engelska.

Personliga egenskaper

Utmärkta kommunikationsfärdigheter inklusive förmåga att visuellt kunna presentera dina handlingsplaner och tankar internt och externt.

Starkt kommersiellt driv och ett logiskt tänk.

Affärsinriktad och passionerad för förhandlingar.

Kreativ med förmåga att identifiera nya marknadsmöjligheter.

Positiv och entreprenöriell inställning som får saker gjorda.

Utmärkt på att etablera och utveckla affärsrelationer.

Systematisk och noggrann.

Varför Selecta?

Selecta erbjuder dig chansen att leda och påverka utvecklingen av våra produktutbud och koncept. Hos oss blir du en del av ett engagerat och innovativt team som strävar efter framgång. Din passion och kompetens får utrymme att blomstra i en dynamisk och ständigt föränderlig arbetsmiljö.

Förutom detta erbjuder Selecta även:

30 dagars semester per år.

Friskvårdsbidrag

Tillgång till Benify portalen med ett stort utbud av personalförmåner

Stort utbud av kaffe samt rabatterad mat från våra foodtech lösningar

Trevlig arbetsplats i fina ljusa lokaler i Solna strand.

Intresserad?

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Henrik Nilsson henrik.nilsson2@selecta.com Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urvalet kommer ske löpande, dock senast 23-10-24

Sök till Selecta idag och ta steget mot en spännande framtid som Nordic Procurement & Category Manager!

Om företaget

Selecta är ett av Europas ledande företag för innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar, både på kontoret och On the go. Med ett brett utbud av kända varumärken i världsklass erbjuder vi något för alla. Vårt primära syfte är att sprida glädje och förhöja dagen för alla de vi når med våra produkter och tjänster. För det är runt kaffemaskinen det händer. Det är där gemenskap och det sociala kittet kollegor emellan sker. Selecta finns i 16 länder i Europa, med huvudkontor i Schweiz. Här i Sverige finns vi på 32 orter och har över 400 medarbetare. Här kan du läsa mer om oss www.selecta.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Annmarie Åberg
0709-85 88 09
Fredrik Janebjer
0709858062
Joakim Davis
0709858546

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Selecta Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2023
  • Ansök senast: 24 oktober 2023

Besöksadress

Ostmästargränd 5, Årsta
None

Postadress

Ostmästargränd 5
Årsta, 12040

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024