Nordic Transport Koordinator

Nordic Transport Koordinator

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Att vara Nordic Transport Koordinator innebär att ansvara för den operationella driften av våra transporter. Du följer upp och styr de interna såväl som de externa processerna. Vidare innebär uppdraget även utveckling av tjänster och processer.
Tillsammans med vår andra Transportkoordinator utgör ni ett team som båda rapporterar till Nordic Transport manager. Teamets fokus är på våra transporter ut från lagret i Skillingaryd vidare till hubbar och butiker samt leveranser och tjänster till slutkund. Du deltar i olika utvecklingsprojekt samt har ett djupt och nära samarbete med planerings-avdelningen såväl som våra landskoordinatorer i Norden.
Transportkoordinatorn arbetar övergripande över hela kedjan gällande transporter och leveranser till butik samt slutkund. Transportkoordinatorns roll är att vara den som håller ihop den här kedjan gjord av: drift, transportör, hubb, slutkund, butik samt landskoordinatorer och kundtjänst i de olika länderna.
Givetvis innebär den här tjänsten att du utvärdera ditt egna arbete och även hjälper till att driva utveckling och förbättringar både inom som utanför den egna processen.
Då vi jobbar i en bransch som är under ständig utveckling och förändring så krävs det att man kan växla mellan olika metoder som t.ex: vattenfallprincipen och agilt projektledande.
Vi sätter stor vikt vid förmågan att leda utan personalansvar och att kunna driva förbättringsarbete på ett självständigt sätt!

Din profil
Vi tror att du har en högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet, samt några års erfarenhet inom transportområdet.
Givetvis är det positivt med erfarenhet från lager- och/eller logistiksektorn. Precis som det är fördelaktigt att redan ha en förståelse för hela logistikkedjan. Samtidigt är det mycket viktigt för oss att du är ”rätt” person, vilket innebär att vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!
Vi förutsätter att du har god datorvana och kommunicerar obehindrat på svenska såväl som engelska.

Låter det här intressant, skicka då din CV med personligt brev till jonas.andreasson@power.se. Jonas är även den som bäst kan svara på specifika frågor avseende tjänsten. Sista ansökningsdag är söndagen den 10 januari 2021. Vi arbetar kontinuerligt med tillsättningen av tjänsten, vilket innebär att tillsättningen kan vara klar tidigare - så vänta inte med din ansökan!

Övrig Info:
• Provanställning kan tillämpas beroende på din erfarenhet och bakgrund.
• Med din ansökan bifoga även ditt löneanspråk, separat.
• Heltid
• Placeringsort Skillingaryd
• Tjänsteresor inom norden ca 20 övernattningar per år.

För övriga frågor kontakta vår HRPD Manager P-O Wändal (p-o.wandal@power.se)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Power International Logistics AB Skillingaryd
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Postadress

Terminalvägen 4
Skillingaryd, 56831

Liknande jobb


12 oktober 2022

11 oktober 2022

11 oktober 2022

Fordonsansvarig

Fordonsansvarig

10 oktober 2022