Norsktalande supporttekniker sökes till bred roll!

Norsktalande supporttekniker sökes till bred roll!

Arbetsbeskrivning

Kan du flytande i norska i både tal och skrift? Har du tidigare erfarenhet av arbete i servicedesk och i en roll som supporttekniker? Kan du på ett pedagogiskt och vänligt sätt ge förstklassig service? Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en supporttekniker som talar flytande norska och som kommer att jobba i vår kunds Servicedesk. Kunden är ett stort nordiskt IT-bolag som tillhandahåller IT-plattformar och tjänster till sina egna kunder. Tjänsten är placerad i Liljeholmen.
Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med teamet i servicedesken delar ni på alla ärenden som kommer inom, och du får därmed jobba med både första och andra linjes support. Det gör att rollen blir bred och att du kommer få varierande och stimulerande arbetsuppgifter. Teamet är tight och ni kommer att växa tillsammans när ni utbyter kunskaper med varandra som i slutändan blir till förstklassig support för företagets kunder. Dessa är några av de arbetsuppgifter du kommer att arbeta med:
Ta emot ärenden från kunder och ge ett bra bemötande
Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
Administrera konton i Active Directory
Följa upp och slutföra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
Identifiera och rapportera återkommande problem inom supportleveransen

Dina egenskaper
Du tycker om att hjälpa andra och håller alltid en hög servicenivå mot kunder och kollegor. Arbetsuppgifterna utför du med stor noggrannhet och ett leende på läpparna. Vid mer intensiva perioder är det också viktigt att du är stresstålig. Att samarbeta med likasinnade kollegor och utbyta kunskaper är något du finner inspirerande. Till sist ser vi att du är kommunikativt lagd och kan framföra problemlösningar på ett pedagogiskt och tålmodigt sätt. Och detta på det norska språket!
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst gymnasial utbildning inom IT eller teknik
Erfarenhet av liknande roller
Kunskap inom både Windows och Mac
Kunskaper inom AD, Office 365, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem och Windows Server
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på norska

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareställning. Tillträde 2020-11-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31921 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2020
  • Ansök senast: 29 oktober 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024