Nu söker vi en gruppchef till kundcenter på Telge Energi!

Arbetsbeskrivning

Telge Energi är ett elbolag från Södertälje som alltid utmanat branschen, vi är elbolaget som går mot strömmen. När du jobbar hos oss är du med och tar kampen för klimat, miljö och en hållbar framtid för barnen. Vi jobbar rent, schysst och godhjärtat och 2017 blev vi utsedda till högst ansedda energibolaget i Sverige. Svenskarnas favorit! År 2017 blev vi också belönade med kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt av branschföreningen Kontakta.

 

Din dag på jobbet Som TM-ansvarig gruppchef hos oss är du ansvarig för vårt utringande säljteam i kundcenter, ett gäng glada rådgivare som tillsammans jobbar mot uppsatta dagsmål. Rådgivarna ringer ut till både nya och befintliga privat- och företagskunder, med fokus att erbjuda avtal och tilläggsprodukter samt leverera bästa möjliga upplevelse för kunden. De är avgörande i vårt arbete med försäljning, merförsäljning samt att minska kundtappet.

 

I din roll som gruppchef kommer du att få innehållsrika och omväxlande dagar. I den här rollen coachar du gruppens arbete med vikt på att följa upp, utveckla och motivera. Det innebär att se till varje enskild medarbetares utveckling och utbildning inom försäljning, kundnöjdhet och ett effektivt arbetssätt. Viktiga verktyg är träning och utbildning vilket du som teamledare tar fram och utvecklar.

 

Mer om ditt nya jobb Du jobbar 39 timmar i veckan och arbetstiderna är varierande mellan 8-20. Tjänsten är en tillsvidareanställning och din arbetsplats är i Södertälje. Du får månadslön enligt kollektivavtal och dessutom ett friskvårdbidrag på 3 000kr per år, samt andra personalrabatter.

 

­Det här är du Den här tjänsten passar dig som brinner för coachning, kvalitet och försäljning. Du har social kompetens, har god samarbetsvilja och drivs av att få och ge personlig feedback och att jobba efter uppsatta mål. Låter det kul? Då är du precis den vi söker!

  

Krav  

Gymnasieutbildning.
Erfarenhet av utgående försäljning per telefon.
Talar och skriver engelska obehindrat.
 

Meriter  

Erfarenhet av kundcenterverksamhet, gärna i ledande ställning
Erfarenhet av coachande, målstyrande ledarskap
God social- och samarbetsförmåga, ett gott bemötande och är representativ
 

Det här är vi Välkommen till Telge koncernen. Inom koncernen uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

­

Ansök idag Vi vill gärna höra mer från dig! Skicka därför din ansök så snart som möjligt, och allra senast 8 mars 2018. Varmt välkommen att bli en av oss!

 

Kontakt Vill du veta mer om tjänsten kontakta Marielle Hed, bemanningskoordinator kundcenter Telge Energi, 08-550 221 82. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Mats Elfdahl, HR-specialist, 08-550 220 75. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Anders Lindgren för SACO. Du når båda på
08-550 220 00. Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

 

Varmt välkommen med din ansökan via den här länken.

 

Sökord: gruppchef, kundcenter, kontaktcenter, kundservice, försäljning, miljö, klimat, teamledare, coach

Kontaktpersoner på detta företaget

Magnus Ekenstam

Tobias Schönberg
08-55022965
Niklas Hjalmarsson

Erik Paju

Marielle Hed

Thomas Prim

Susanne Breitner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge Energi AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl ök
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 22 februari 2018

Besöksadress

Box 633
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


Team Manager

Team Manager

14 maj 2024

8 maj 2024