Nyutexaminerad Inköpskoordinator till uppdrag om 20 h/vecka

Nyutexaminerad Inköpskoordinator till uppdrag om 20 h/vecka

Arbetsbeskrivning

Nu tillsätter SJR en Inköpskoordinator till ett uppdrag 50% med start omgående. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag hos SJR till och med 31/8 med goda chanser till förlängning på uppdraget därefter.

Inledningsvis ser vi gärna att du kan arbeta mestadels av tiden på plats på kontoret men ju mer varm i kläderna du blir desto mer flexibelt hybridupplägg där du också kan arbeta en del hemifrån. Du kommer tillhör en grupp om 15 kollegor och du rapporterar till Inköpschefen. Vår kund sitter i fina lokaler i Stockholm City.

Din roll:
I din roll som Inköpskoordinator/Inköpsassistent kommer du vara administrativt ansvarig för avtalshanteringssystemet och skapa ett hållbart och mer enhetligt arbetssätt för verksamheten kopplat till inköp. Målet med rollen är att bidra till en fungerande inköpsprocess i avtalshanteringssystemet Agda och övergripande hantering av leverantörsavtal, investeringar och konsultavtal baserad på riktlinjer och policys.
I den här rollen arbetar man med allt från ax till limpa. Som Inköpskoordinator driver man aktivt det administrativa arbetet med inköp samt administrerar inköpsprocessen och utvecklar vid behov.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Vara med att bygga upp och påverka funktionen Inköp
- Vara administrativt stöd till verksamheten
- Bidra med stöd till verksamheten
- Utveckla arbetssättet i avtalshanteringssystemet
- Granska, kontrollera och arkivera avtal
- Stötta och ansvara för det administrativa inköpsarbetet


Din profil:

Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasiel utbilidning inom inköp eller liknande. Som person är du självständig som driver sig själv och sitt arbete framåt, stämmer av vid behov. Du är kommunikativ och kan sammanfatta material/underlag som är begriplig för andra. Vidare är du Prestigelös och kan kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs och har en vilja att lära dig nya saker och att uppfylla mål. Du kommunicerar flytande på svenska, både i tal och skrift.



Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-06-10.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023