OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härjedalens kommuns värdegrund
Jag är här för de som bor, verkar i eller besöker Härjedalens kommun
Vi är här för medborgarna, och har medborgarfokus/kundfokus i allt vi gör. Alla som har kontakt med oss ska uppleva det goda mötet.
Jag har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt
Jag tar ansvar för min verksamhet och är professionell i mitt agerande. Vår värdegrund utgår från alla människors lika värde, därför bemöter jag alla med respekt.
Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet.
Vi vill göra skillnad i människors liv och jobbar ständigt med att utveckla och förbättra verksamheten och servicen. Vi har mod att pröva nya arbetssätt och idéer.
Fr.o.m den 1 oktober 2016 har vi ny organisation inom socialförvaltningen.
Vi har gjort områdesindelningar, vilka består av områdeschef, enhetschefer och anställda medarbetare.
Våra huvuduppdrag är att verkställa beviljade biståndsinsatser inom hela Härjedalen.
Nu söker vi en, områdessamordnare, till äldreomsorgen Västra Härjedalen, att ansvara för administrativt stöd och service.
Arbetsuppgifter:
- Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande uppdrag. I första hand ansvarar du för administrativt stöd och service. Huvuduppgiften kommer bestå av att sköta korttidsbemanning på våra enheter.
-
- Arbetsuppgifterna spänner över ett brett område där du i rollen som områdessamordnare håller samman områdets övergripande administration. I rollen ansvarar du bl a för förarbete, genomförande och efterarbete av möten och ser till att handlingar hanteras på ett korrekt sätt.
-
- Du arbetar med planering av det dagliga arbetet, bl a genom överblick och hantering av medarbetares korttidsfrånvaro, samt lönehantering och schemaadministration.
- Vidare bistår Du chefer i verksamhetsarbetet t ex med regelbunden statistik och underlag för verksamhetsuppföljningar, samt vid verkställighet av biståndsinsatser i övrigt.
-
- Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp tillsammans med chefer och övriga nyckelpersoner. Du förväntas bidra med engagemang, serviceanda och leverera ett effektivt administrativt stöd. Som samordnare är du ett föredöme gentemot övriga medarbetare. Du är lojal med de beslut som fattas i ledningsgruppen och har tystnadsplikt, både i rollen som samordnare samt i ledningsgruppen. Du ska vara medveten om enhetens ekonomiska förutsättningar och medverka till att resurser används på rätt sätt
Kvalifikationer:
- Du har fullständig gymnasiekompetens och det är meriterande om du har kompletterat med lämplig eftergymnasial utbildning.
-
- Du har erfarenhet och klarar av att arbeta självständigt, prioritera och fatta egna beslut.
- Du är strukturerad och effektiv och har inga problem med att arbeta med flera ärenden parallellt. Du har en god kommunikativ förmåga, talar och skriver svenska helt obehindrat, samt är van att anpassa budskap efter mottagare. Du har god datorvana från Office-paketet samt vana från att använda olika IT-system.
-
- Vi söker dig som är positiv, flexibel och har en hög servicekänsla. Du har lätt för att samarbeta, skapa och behålla goda relationer.
-
- Mycket stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet
Utbildningsnivå:
- Gymnasium
Vi erbjuder:
- Tillträde enligt överenskommelse.
- Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Dillner Vestberg
Ledarna Ingrid Fahlström
0680-16278
Ledarna Eva-Lotta Lundin
0680-16280
SSR Anna Backlund-Larsson
070-6251841
Vision Catarina Månsson
0680-16352
Vision Lina Eklund
0680-16345
Anna Backlund-Larsson
0680-17659
SSR Ove Antonsson
0680-16137
VISION Catarina Månsson
0680-16352
Karolina Eriksson
0680-17723