Operations Manager till Viasat – Östersund

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill anta en berikande utmaning till vår uppdragsgivare Viasat. På uppdraget som har cirka 300 medarbetare hanterar vi uppdragsgivarens kunder via telefon, mail och sociala medier. Det är en snabb och föränderlig bransch som kräver hög kompetens och stort fokus på att alltid ge den bästa servicen. Uppdraget är idag placerat på två orter, Stockholm och Östersund. Du kommer vara ansvarig Operations Manager för Östersund och jobba tätt ihop med Operations Manager i Stockholm.

Tjänsten som Operations Manager innebär att leda produktionen av kundservicetjänster inom uppdraget. Den primära uppgiften är att ansvara för finansiella, försäljningsmässiga och kvalitativa nyckeltal. I ledarskapet ingår också att coacha, leda och utveckla våra Team Managers som i sin tur ansvarar för en större grupp medarbetare. Du rapporterar till uppdragets Senior Operations Manager.

Dina praktiska arbetsuppgifter består bland annat av:

• Personalansvar som innebär bl. a medarbetarsamtal och lönesättning
• Operativt ansvar över nyckeltalen på siten i Östersund
• Ekonomisk uppföljning två gånger per månad (uppföljning förgående månad med eventuell avvikelserapportering samt att mitt i månaden göra en uppskattning av innevarande månads resultat med eventuell avvikelserapportering)
• Att vara kontaktperson mot och kontinuerligt bibehålla samt utveckla relationen till uppdragsgivaren

Du är strukturerad, är initiativrik och fokuserad på att nå resultat. Att kunna jobba självständigt och vara stresstålig är en förutsättning för att du ska lyckas i rollen. Du har en naturlig entusiasm och engagemang att genom dina medarbetare nå och överträffa dina och deras mål. Du tycker om att se dina medarbetare växa och utvecklas.

Kvalifikationer:

• Erfarenhet inom kundservicearbete, försäljning och ekonomi.
• En mycket god social och verbal förmåga.
• God datorvana, är ett krav, samt goda kunskaper i MS Office.
• Goda språkkunskaper i svenska, både muntliga såväl som skriftliga, samt engelska.
• Tidigare erfarenhet av personalansvar samt goda omdömen från ditt ledarskap

Meriterande

• Erfarenhet från Contact Center

Som arbetsgivare ställer Webhelp höga krav, men erbjuder samtidigt ett spännande och omväxlande arbete. Det är din personlighet och attityd som är avgörande.

Om Webhelp Nordic

Webhelp är ett globalt företag specialiserade inom kundupplevelse, betalningshantering, försäljning samt marknadsföring över sociala och digitala kanaler. Ni hittar oss i 26 länder med 35.000 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger beläget i Paris, Frankrike och vi har de senaste 4 åren haft en tillväxt på över 250 %. Våra kontor i Sverige finns placerade i Stockholm, Göteborg, Kalmar och Östersund. Vi samarbetar med några av världens mest progressiva varumärken som Sky, Shop Direct, Bouygues, Direkt Energie, KPN, Vodafone, La Redoute, Michael Kors och Valentino.

Hos Webhelp lär du dig nya saker och får möjlighet att utvecklas. Under din tid här kommer du även att träffa många kunder och kollegor. Du kommunicerar och ger professionell hjälp och support till en mängd olika kunder, och under tiden lovar vi att du kommer du ha roligt, bli utmanad och få uppskattning.

Om jobbet
 
Region
Östersund

Arbetstid / Varaktighet

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med 6 månaders provanställning.

Tillsättning sker enligt överenskommelse

Lön / Förmåner
Lön enligt överenskommelse
Friskvårdsbidrag
Massagebidrag

Kontaktpersoner på detta företaget

Katrina Jagodzinska
0733304222
Sofia Stenqvist
070-248 39 28
Sofia Stenqvist
0702483928
Filippa Larsson

Eric Gustafson
+46 8 5010 4000
Tommy Andersson
+46 70 296 55 04
Marie Kvarnlöf
+46 76 109 17 56
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000
Jennie Olsson
0702745780
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Nordic
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Förtroendearbetstid Tillsvidareanställning med 6 månader provanställning
  • Publicerat: 14 april 2017

Besöksadress

Borgmästaregatan 5
None

Postadress

Borgmästaregatan 5
Kalmar, 39235

Liknande jobb


8 maj 2024

Operativ chef

Operativ chef

6 maj 2024