Operativ Chef

Operativ Chef

Arbetsbeskrivning

Turebergskoncernen startades 2005 och har sedan dess utvecklats till att bli en i Mälardalen ledande leverantör inriktade mot infrastruktur med ett brett tjänsteutbud inom transporter, markentreprenader och avfallshantering. Turebergs tillhandahåller främst sina tjänster gentemot kunder verksamma inom bygg- och servicesektorn samt mot offentliga beställare såsom kommuner. Våra ledord är hög service och långsiktiga kundrelationer. Koncernen har 170 medarbetare och har ca 125 fordon och maskiner i egen regi. Tillsammans med våra ca 250 duktiga underleverantörer kan vi garantera hög leveranssäkerhet. Koncernen har sitt huvudkontor i Sollentuna. För mer information besök www.turebergs.se
Arbetsuppgifter
I rollen som operativ chef hos Turebergs Transport AB bidrar du till organisationens utveckling och ansvarar för den dagliga driften. Du har som främsta uppgift att leda din personal så att de kan ta mer initiativ i sin roll och utvecklas i den. Du ingår i och har en aktiv roll i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Du kommer även att ha kontakt med kunder, chaufförer, underentreprenörer samt företagets alla tjänstemän.
Rollen innefattar även bland annat:
· Leda daglig drift av två team av transportledare
· Leda olika projekt
· Personal-och arbetsmiljöansvar för ca. 10 medarbetare
· Ekonomisk uppföljning
· Utveckla, effektivisera och digitalisera rutiner
· Uppfylla avdelningens mål
· ISO-arbete
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har gedigen kunskap och förståelse för drifts- och medarbetarfrågor och som trivs med att ta beslut och arbetsleda. Du trivs i rollen med att inspirera, vägleda och motivera dina medarbetare mot satta mål och visar vägen genom ett entusiasmerande och coachande ledarskap. Du har förmågan att skapa tillit och driva de förändringar som vi beslutar om. Du är också öppen för att ändra och utveckla längs vägen, för du brinner verkligen för att driva förändringsarbete och utveckla team. Du trivs med att jobba operativt, men arbetar även utifrån ett strategiskt, långsiktigt perspektiv.
Vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial utbildning samt kunskap och dokumenterad erfarenhet inom ledarskap och organisationsutveckling. Meriterande är om du har erfarenhet av branschen.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Olof Stigmar, VD Turebergs Transport AB, på olof.stigmar@turebergs.se. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2020-10-07 och vi ser fram emot att få in din ansökan till ansokan@turebergs.se senast det datumet. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om rollen känns rätt för dig.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Turebergs Transport AB Sollentuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2020
  • Ansök senast: 7 oktober 2020

Postadress

Kappetorpsvägen 1
Sollentuna, 19277

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023