OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.
ARBETSUPPGIFTER
* Handlägga ärenden inom verksamhetsområdet
* Utöva myndighetsutövning, exempelvis genom att granska årsräkningar
* Fatta rättssäkra beslut på delegation från överförmyndarnämnd/överförmyndare
* Medverka till att god man och förvaltare utses
* Ge stöd till gode män och förvaltare i form av information och utbildning
* Medverka till att utveckla processer och arbetsmetoder inom verksamhetsområdet
* Informera och samverka med andra intressenter, exempelvis rättsväsendet, politiker, tjänstemän och allmänheten.
* Hålla dig uppdaterad inom verksamhetsområdet
KVALIFIKATIONER
Tidigare erfarenhet av överförmyndarhandläggning.
Utbildad ekonom, jurist eller beteendevetare.
God datavana
B-körkort
ÖVRIGT
Här kan du bifoga CV och personligt brev
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Socialchef Lillemor Quist