OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelseförvaltningen Personalkontoret söker pensionshandläggare till löneavdelningen
Personalkontorets pensionsenhet svarar för alla frågor som rör pensioner för kommunens samtliga medarbetare och förtroendevalda. Enheten består av en pensionsansvarig och en handläggare. Falu Kommun har idag förvaltningsavtal med KPA Pension som administrerar våra tjänstepensioner.
Arbetsuppgifter
Som pensionshandläggare arbetar du självständigt med att handlägga pensioner, upprätta pensionsprognoser, ge information & rådgivning till medarbetare, utreda pensionsrätt och handlägga omregleringar av anställning vid sjukersättning. Du ska också svara för kontorets arkivvård.
Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)
Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning/högskolekurser eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.Du har också goda kunskaper om och flera års erfarenhet av att tillämpa lagar och avtal inom pensions- och/eller försäkringsområdet. God vana av att arbeta med IT-system är en nödvändighet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att kunna arbeta självständigt. Framförallt krävs förmåga att analysera och lösa problem samt att kommunicera. Arbetet kräver också att du har siffersinne och att du är noggrann, serviceinriktat och drivande.
Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av pensionshandläggning inom offentlig förvaltning eller likvärdig erfarenhet.
Pedagogisk förmåga och erfarenhet av utbildning eller information i grupp är önskvärt.
Välkommen med din ansökan senast 2008-02-11