Pensionshandläggare

Arbetsbeskrivning

INFORMATION OM FÖRETAGET
---------------------------
Rikspolisstyrelsen är central förvaltningsmyndighet för Polisen. Rikspolisstyrelsens huvuduppgift är att utöva tillsyn över Polisen och verka för planmässighet, samordning och rationalisering. Vid Rikspolisstyrelsen finns ett huvudkontor i vilket ingår fem avdelningar samt internrevisionen och staben. Dessutom finns Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan och Rikskriminalpolisen. Rikspolisstyrelsen arbetar enligt beställar-utförar metoden och har totalt ca 2200 anställda. Polisens verksamhetsstöd (PVS) utför tjänster till Polisen i hela landet på uppdrag av RPS huvudkontor. Verksamheten är geografiskt spridd i hela landet. Befattningen är placerad vid Administrativa enheten/Polisens administrativa center (PAC) i Linköping.

Polisens administrativa center (PAC) är en sektion på administrativa enheten inom Polisens verksamhetsstöd. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens ekonomiadministration och delar av Polisens personaladministration. Inom PA hanteras i dagsläget löneadministration, pensioner och arbetsskador för 17 av polisens 23 myndigheter.



INFORMATION OM LEDIG TJÄNST
---------------------------
Titel: Pensionshandläggare till Polisens administrativa center
Arbetsplats: Tornbyvägen 1, 58107 Linköping

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER:
Som pensionshandläggare arbetar du självständigt med att bereda pensionsärenden, ge information, service och rådgivning till chefer och medarbetare.

BESKRIVNING AV KVALIFIKATIONER:
Vi söker dig som;
har relevant högskoleutbildning/högskolekurser eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.
har goda kunskaper om och flera års erfarenhet av att tillämpa bestämmelser inom pensions- eller försäkringsområdet.
har goda kunskaper och vana av att arbeta med IT-system.
har förmåga att analysera och lösa problem
har god kommunikationsförmåga
är noggrann, serviceinriktad och drivande

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att kunna arbeta självständigt.

Du måste dessutom vara intresserad av att arbeta i en kund- och processorienterad organisation med hög servicegrad. PVS tillämpar Lean-konceptet i sitt arbete med ständiga förbättringar av arbetsprocesserna.

MERITERANDE:
Erfarenhet av pensionshandläggning inom det statliga avtalsområdet eller likvärdig erfarenhet är meriterande. Pedagogisk förmåga och erfarenhet av utbildning eller information i grupp är önskvärt.

ÖVRIGA VILLKOR:
Vi eftersträvar jämn könsfördelning och sätter värde på de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rikspolisstyrelsen
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 26 mars 2009
  • Ansök senast: 7 april 2009

Liknande jobb


Inkassohandläggare till finansbranschen!

Inkassohandläggare till finansbranschen!

27 maj 2024

27 maj 2024