Performance Marketing Manager (och Driftsamordnare e-handel)

Performance Marketing Manager (och Driftsamordnare e-handel)

Arbetsbeskrivning

HORNBACH Byggmarknad AB

Ingår begrepp som ”SEM”, ”CPC”, ”product feed”, ”conversion rate” och ”bounce rate” i ditt vardagsspråk? I så fall kanske du är vår blivande Digitala Marknadsförare.

Din roll
Du är huvudsaklig kontaktperson när det gäller att optimera befintliga, och utveckla nya, PPC-kanaler.  Du är även vår go-to-person vad gäller tekniska kopplingar för den operativa driften. Dina tyngdpunkter ligger på att realisera omsättningsökande åtgärder som du identifierar med hjälp av regelbundna rapporter, nyckeltal och konkurrensanalyser, liksom genom analyser och förbättringar av användarvänligheten och funktionaliteten i vår webbshop. Du leder utvecklings- och testprocesser, och säkerställer att alla rättsliga och dataskyddsrelevanta krav uppfylls. Tack vare din gedigna erfarenhet inom nordisk e-handel säkerställer du att vi tillgodoser krav gällande såväl betallösningar som kvalitetscertifieringar och användarvänlighet. Du kommer att ingå i Webshop Management-teamet, som är en del av E-businessavdelningen, och rapportera till din teamledare inom Webshop Management.

Dina arbetsuppgifter
* Planera och driva digital marknadsföring
* Identifiera omsättningspotential och implementera effektiva åtgärder
* Analysera och verka för användarvänlighet och köpupplevelse
* Leda implementation av nya tekniska lösningar samt leda testprocesser 
* Säkerställa att rättsliga och dataskyddsrelevanta krav uppfylls
* Stötta Kundtjänst- resp. Logistikavdelningen gällande tekniska kopplingar för den operativa driften


Din Profil
* Du har avslutade studier inom digital marknadsföring och minst 2-3 års yrkeserfarenhet inom detsamma.
* Du har flera års erfarenhet av operativt arbete inom Google Ads, och vet vad som krävs för att driva framgångsrika kampanjer. 
* Du har tidigare yrkeserfarenhet av e-handelsdrift.
* Tack vare din breda erfarenhet ser du dig som mångsysslare inom e-handel.
* Du har är väl insatt i det digitala medielandskapet i allmänhet, och SEM i synnerhet.
* Du har god förståelse när det gäller bedömning av användarvänlighet, navigering, customer journey och design.
* Du har goda data- och systemvetenskapliga kunskaper, och stort intresse för teknisk felsökning och problemlösning.
* Analytiskt och lösningsorienterat tänkande hör också till dina styrkor, liksom ett kommunikativt och strukturerat arbetssätt.
* Du motiveras av storbolagskontexten och ser utmaningen i att hitta nycklarna för att kunna påverka i rätt led och med rätt tajming
* Ett plus i kanten om du har intresse för, eller redan behärskar, tyska språket.


Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare. Heltid 40 tim/veckan.
Lön: Lön enligt överenskommelse. Bonusprogram inom koncernen finns att tillgå.
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Vi går igenom alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut så vänta inte med din ansökan. 

Ansök online nu.

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär
  2. Män dominerar Internet-branschen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HORNBACH Byggmarknad AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2022
  • Ansök senast: 20 juli 2022

Liknande jobb


8 januari 2024

27 november 2023