Personalchef till Eda kommun

Personalchef till Eda kommun

Arbetsbeskrivning

Aktiviteten efter den svensk-norska gränsen har påverkat utvecklingen i kommunen på ett gynnsamt sätt genom en blomstrande gränshandel, där mer än 3 miljoner människor möts varje år. Just nu är det stopp vid gränsen men vi har stora förhoppningar att det snart öppnar igen. Det finns fortsatt intresse från näringslivet att etablera sig i kommunen, vilket också ställer krav på den kommunala servicen.

Det lokala näringslivet med tyngdpunkt på industri och handel gör Eda till en attraktiv kommun. Eda kommun erbjuder goda möjligheter till varierande fritidsaktiviteter både sommar- och vintertid och några av våra anläggningar som lockar många besökare är Valfjället Skicenter och Eda Golfklubbs unika 18- hålsbana

Eda kommun har ca 8 600 invånare och är vackert belägen i västra Värmland. Kommunen ligger mitt emellan Karlstad och Oslo med goda kommunikationsmöjligheter åt vartdera hållet.

Eda Kommun söker nu en ny personalchef! Är du en erfaren ledare med goda kunskaper inom HR-området som har ett stort intresse och god förståelse för att du i en mindre kommun är involverad i mycket och uppskattar att även göra det lilla? Då tror vi att du skulle kunna trivas och utvecklas hos oss på Eda Kommun!

Som vår nästa personalchef ser vi att du har en god förmåga att se till hela kommunens bästa och det övergripande uppdraget som HR har för att kunna stötta medarbetarna i kommunen. Du bör ha en god förståelse för komplexiteten inom välfärd/offentlig verksamhet och har en god förmåga att förstå sammanhanget du befinner dig i som personalchef.

Uppgifter

Eda kommun är organiserad i en förvaltning med en stab och tre verksamheter; Samhällsbyggnad, Vård och stöd samt Bildning.

Staben som leds direkt av kommunchefen har till uppgift att samordna kommunens verksamhet och stödja verksamheterna med i personal-, IT- och ekonomifrågor.

Personalchefen är direkt underställd kommunchefen och du kommer att ingå i ledningsgruppen.

Din uppgift är att leda och samordna arbetet inom personalområdet. Det innebär att:

* Du stödjer kommunens chefer
* Du samverkar med de fackliga organisationerna
* Du leder och fördelar det dagliga arbetet för HR-konsult, lönehandläggare och systemförvaltning samt Rehabiliteringssamordnare.
* Du genomför förhandlingar och utbildningar
* Du genomför utredningar och tar fram underlag för beslut

Kvalifikationer

Du har en högskoleutbildning inom HR eller annan liknande utbildning. Du ska ha vana av förhandlingar och kan förstå och analysera komplexa frågor.
Du har erfarenhet av att arbeta i en kommun och/eller annan politiskt styrd organisation.
Du bör också ha erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete samt arbetsmiljöarbete.
Du har förmågan att se hur olika frågor kan påverka hela organisationen.
Vi förutsätter att du har ett stort engagemang och att du är kreativ. Som person har du en god kommunikativ förmåga och du arbetar strukturerat

Då jobbet spänner över ett brett spektrum av arbetsuppgifter måste Du gilla att arbeta både externt och internt inom organisationen.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde efter överenskommelse.

Övrigt

B- Körkort krävs.
Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför annonsförsäljare.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Eda kommun med Jefferson Wells. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jefferson Wells rekryteringskonsult Katarina Glennert på telefon 0730-774956.

Fackliga organisationer genom kommunens växel 0571-28100

Du lämnar din intresseanmälan till denna tjänst genom att registrera ditt CV med ett personligt brev om varför du är rätt person att leda Eda kommun. Vi önskar din intresseanmälan senast 13 juni.

Välkommen med din intresseanmälan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eda kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 13 juni 2021

Liknande jobb


Interim Human Resources Manager

Interim Human Resources Manager

18 maj 2022