Personalplanerare Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om Tjänsten  
 
Vårt Servicecenter  i Göteborg söker en Personalplanerare. Söker du en ny utmaning och anser att du har det som krävs för att arbeta med bemanning av våra bussförartjänster? Ta chansen och sök nu!    
 
Personalplaneringen arbetar bl a med att bemanna tjänster vid korttidsfrånvaro, extratjänster vid ersättningstrafik eller vid akuta ledigheter/händelser. Som personalplanerare är du spindeln i nätet och har en stor påverkan på hur vår trafik flyter och att våra förare får en bra assistans gällande deras tjänstgöringspass.   
 
Arbetsuppgifter   
I rollen som Personalplanerare ansvarar och arbetar du med att:    
? Hjälpa och stötta förarna i sin vardag    
? Leverera scheman till förarna  
? Lönerapportering    
? Hantering av ledighetsansökningar   
? Planera utbildningar och utbildare/instruktörer till dessa   
? Vara behjälplig enhetschefer och trafikledningen i diverse personalfrågor    
? Aktivt delta i förbättringsarbete   
 
Din personlighet   
? Vi söker dig som har god kunskap om vår trafik, såsom linjenät, geografi m.m.    
? Du trivs med att arbeta med människor och att ge service.   
? Som person är du mycket stresstålig och har en förmåga att behålla lugnet i pressade situationer   
? Du har lätt för att samarbeta, är kommunikativ, positiv och lösningsorienterad    
? Du hanterar svenska i tal och skrift, behärskar Office-paketet och har god datavana. Meriterande om du har erfarenhet av Hastus planeringsprogram,  
? Du måste även besitta förmågan att se helheten framför detaljerna i vissa situationer.    
 
Vi erbjuder   
En varierande och spännande roll mitt i händelsernas centrum, där ingen dag är den andra lik. Som Personalplanerare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Inom Transdev finns stora möjligheter till personlig utveckling för rätt person.    
 
Mer information och ansökan    
Tjänsten är en heltidsanställning, tillsvidare, som påbörjas med en provanställning. Sök gärna snarast då vår rekrytering pågår löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
  
 
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta 
Muamer Iljazi, Enhetschef Servicecenter muamer.iljazi@transdev.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Markus Svensson

Eva Kullenstein

Peder Bjursten
073-944 54 60
Helene Ekman

Sofia Tillberg / Kjell Glave

Sofia Tillberg / Pierre Svensson

Sofia Tillberg

Tanja Tindeus

Göran Nyström

Eva Kullenstein
0722399045

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transdev Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 26 februari 2017

Besöksadress

Järnvägsgatan 9
None

Postadress

Järnvägsgatan 9
Nässjö, 57131

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023