OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Du kommer tillsammans med personalchef och personalsekreterare att arbeta centralt med kommunens HR-frågor. Vi säkerställer kvaliteten i vårt arbete genom årliga kundenkäter. Vårt mål är att uppnå ett nöjd-kund resultat på 90%. Vi klarar detta mål idag varför arbetet ställer krav på oss att ständigt klara nya utmaningar. Du kommer att ge daglig service samt vara stöd- och bollplank åt kommunens största verksamhet, skola/förskola där du ger konsultativt stöd till framför allt skolchef och rektorer inom hela HR-området. Kommunen har sedan ett antal år tillbaka gjort rejäla satsningar inom friskvårdsområdet vilket vi kallar "Sunt liv i Trosa". Du kommer att ha ansvar för att denna satsning fortsätter att utvecklas. Övriga kommunövergripande arbetsuppgifter som du kommer att ansvara för är vårt LAS-register, sammanställning och analys efter den årliga löneöversynen, samt vissa administrativa arbetsuppgifter. Du kommer även att vara med och driva verksamhetsutveckling inom t.ex. områdena arbetsmiljö, jämställdhet, introduktion och kompetensförsörjning. KVALIFIKATIONER Vi vill att du är analytisk, tar initiativ och visar på nya möjligheter utifrån verksamhetens förutsättningar. Vi kan erbjuda Dig stimulerande och skiftande arbetsuppgifter och goda möjligheter för personlig utveckling. Du kommer ibland att arbeta strategiskt men arbetet är i till stor del operativt. Vi söker dig som: - har en relevant högskoleutbildning - har en pedagogisk förmåga och är van att kommunicera på ett enkelt och tydligt sätt - har gärna några års erfarenhet från HR-området - är intresserad och har förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation - på ett smidigt och prestigelöst sätt kunna balansera professionalitet, etik och service i mötet med andra människor Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och personliga egenskaper. Vi utgår ifrån att Du har ett processinriktat arbetssätt.