Personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Personlig assistent 40 % Arbetstid: Arbetet utförs dagtid 2 dagar/vecka, viss flexibilitet finns, så tjänsten kan kombineras med annat arbete. Tillträde: snarast Kvalifikationer: Viktigt att du kan arbeta utifrån andras önskemål och behov och kunna skilja det från dina egna värderinga och behov. Stor vikt lägges vid personlig lämplighet. Exempel på personliga egenskaper som värderas högt är att kunna arbeta självständigt, ha ett positivt förhållningssätt och människosyn samt att kunna vara ärlig och flexibel. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta som assistent i hemmet hos en medelålders, rullstolsbunden man. Du är hans individuellt utformade stöd och finns där i olika situationer i hans dagliga liv. Arbetsuppgifterna består bland annat av att hjälpa till med vardagssysslor som normalt utförs i ett hem tex viss städning, stöd vid inköp m.m. Du kommer även bli en viktig social kontakt och ett stöd i fritidsaktiviteter. Varierande arbetsuppgifter efter behov.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aneby Kommun
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 10 december 2007
  • Ansök senast: 6 januari 2008

Liknande jobb


Teckenspråkskunnig tjej sökes 1 dag i veckan!

23 augusti 2010

Extrajobb som assistent i Vallentuna

23 augusti 2010

Personlig assistent vid behov

20 augusti 2010

20 augusti 2010