PERSONLIG ASSISTENT HÖLÖ/SÖDERTÄLJE TIMANSTÄLLNING/ SEMESTERVIKARIE

PERSONLIG ASSISTENT HÖLÖ/SÖDERTÄLJE TIMANSTÄLLNING/ SEMESTERVIKARIE

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en assistent för en timanställning, men som även kan arbeta mer under sommaren då ordinarie personal har semester. Ett arbete som kanske kan passa dig som pluggar vidare?
Vår kund bor med sin familj i Hölö/ Södertälje. Han är en 22 årig kille med flera funktionsnedsättningar, han har EP och har inget talande språk. Vi behöver stärka upp arbetslaget runt kunden och söker dig som är ansvarsfull och omtänksam.
Det dagliga arbetet består av att hjälpa till med det han inte klarar att göra själv. Du kommer främst att jobba i hans hem så du behöver vara ödmjuk och lyhörd för både honom och hans familj. Arbetet består mycket av att finnas för kunden. Du behöver också kunna anpassa dig till alla de miljöer han befinner sig i. Kunden har många intressen, så som ridning, gå på bio, bowling, musik, surfa och titta på tv. Vi söker en flexibel och kreativ person som kan motivera kunden i lämpliga aktiviteter, utifrån hans dagsform.


Assistentens roll och erfarenhet
Som assistent för vår kund förväntas du vara trygg, ansvarstagande, positiv, inkännande och initiativrik. Du bör se möjligheter och kunna guida och motivera kunden när det behövs, samtidigt som du förstår när det är lämpligt att ta ett steg tillbaka. Vi arbetar lågaffektiv, vilket innebär att du behöver vara lugn och empatisk i ditt bemötande.
Du som assistent behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Vi arbetar tillsammans för att göra kundens vardag så bra som möjligt. Du behöver vara rökfri under din arbetstid.


Meriterande erfarenheter och krav
Krav
• Svenska i tal och skrift.
• Ej allergisk mot pälsdjur.


Meriterande
• Erfarenhet av personlig assistans.
• Erfarenhet av teckenkommunikation.
• Finska i tal.
• B-körkort.
• Erfarenhet av EP.


Arbetstid/tjänstgöringsgrad
• Start omgående eller enligt överenskommelse.
• På timmar- extra vid behov.
• Semestervikarie juni- augusti.


Kontaktperson
Kundansvarig: Wenche Iskander
E-post: rekrytering.wenche@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: HÖLÖ


På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret


Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2025
  • Ansök senast: 20 april 2025

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb


Teckenspråkskunnig tjej sökes 1 dag i veckan!

23 augusti 2010

Extrajobb som assistent i Vallentuna

23 augusti 2010

Personlig assistent vid behov

20 augusti 2010

20 augusti 2010