Personlig Assistent - Ingarö, Ref 120

Arbetsbeskrivning

Linda är en tjej på 22 år och har Rett Syndrom. Hon behöver nu utöka sin assistentgrupp och söker därför dig som kan jobba 1 vecka i månaden, och som kan hoppa in med kort varsel vid sjukdom.

Hon är flerhandikappad och behöver ha hjälp med allt för att få tillvaron att fungera, t ex vid måltider, hygien, kommunikation, förflyttning och gåträning. Hon förflyttar sig med stöd av assistent. Arbetsplatsen är där Linda befinner sig, i huvudsak i hemmet på Ingarö utanför Stockholm, men även tillfälligt på Daglig verksamhet, och även vid aktiviteter som t ex bad, utflykter.

Då tydlighet och kommunikation är en viktig det i tjänsten och att det förekommer mycket dokumentation, är det ett krav att du talar och skriver korrekt svenska. Brukaren saknar eget tal, och "pratar" med ögonen och med stöd av bilder.

Vi söker dig som:
- Är tjej, minst 20 år
- EJ är rökare
- Har möjlighet att hoppa in och jobba med kort varsel
- Har god fysik, och inte har några problem med axlar och rygg, då du måste klara av att hjälpa till vid flera förflyttningar/dag, och hjälpa brukaren med gåträning. Det förekommer tunga lyft.
- Har engagemang för att jobba med funktionshindrade, utvecklingsstörda ungdomar och unga vuxna.

Arbetet innebär att:
Arbeta där Linda befinner sig. Under större delen av dagen arbetar två assistenter tillsammans, men det kan även förekomma att man arbetar ensam.
Tidigare arbete som personlig assistent är meriterande, men vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, och att personkemin stämmer.

Arbetstider: Timanställning. En vecka i månaden samt vikarie vid ordinarie personals sjukdom och ledighet.

Tillträde omgående, intervjuer sker löpande.

För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - LSS. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder.
Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas i en eventuell intervju.

Vi på Kompis Assistans vill ge våra brukare möjlighet att leva som andra och en fungerande vardag.
Kompis Assistans är ett företag med lång erfarenhet av och med kunskap om att leverera personlig assistans. Vårt mål är att ge bästa möjliga assistans i livets alla situationer, alltid styrd av den funktionshindrades personliga behov och med respekt för integritet och människovärde.

Vi administrerar och leder idag arbetsplatser över hela Sverige, från Haparanda till Malmö. Företaget har en central administration i Vansbro i Dalarna. Lokala ledningskontor finns i Sundsvall, Hudiksvall, Stockholm, Ludvika och Malmö.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Arbetsledare/Förälder Anna Ryderstedt
0763-454 605
Arbetsledare/Förälder Liza Nassikivker
08-717 64 76 073-642 62 63
Arbetsledare Maria Dellskog
070-5767530
HR-assistent Carina Börs
0281-59 51 69
Arbetsledare Jennie Löfman
0650-495902
Arbetsledare/förälder Stefan Vulkan
073-437 46 78
Förälder Åsa Stenström
070-550 91 08
Arbetsledare Annelie Lunneskog
08-559 035 63
Arbetsledare/förälder Anna Westerberg
070-231 51 16
Arbetsledare/förälder Ronnie & Tanja Johansson
076-101 97 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kompis Assistans Ek. förening VANSBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Lön enligt kollektivavtalet Vårdföretagarna-SKAF. Individuell lönesättning.
  • 1 vecka i månaden samt extra vid behov. Tillträde omgående. Intervjuer sker löpande.
  • Publicerat: 4 september 2013

Besöksadress

Västerlånggatan 1
None

Postadress

Box 76
VANSBRO, 78050

Liknande jobb

Teckenspråkskunnig tjej sökes 1 dag i veckan!

23 augusti 2010

Extrajobb som assistent i Vallentuna

23 augusti 2010

Personlig assistent vid behov

20 augusti 2010

20 augusti 2010