OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgshuset i Stockholm AB vänder sig till äldre- och funktionshindrade personer och ger vård och omsorg i och utanför deras hem. Verksamheten kännetecknas av snabb service med hög kontinuitet, flexibilitet och tillgänglighet. Vår utgångspunkt är trygghet, självbestämmande, integritet och gott bemötande.
På kundens begäran ser vi kvinnliga sökanden i ålderspannet 30 år och uppåt. Det är en fördel om du tidigare arbetat som personlig assistent eller inom vårdyrket. Viktiga egenskaper är att du är tålmodig och noggrann, även andra positiva egenskaper är att du är påhittig, flexibel och aktiv, att du har förmåga till att organisera och strukturera ditt arbete. Du måste vara engagerad i ditt arbete tillsammans med kunden på hans dagliga verksamhet och sträva efter att kunden ska utvecklas.
Tjänsten är på ca 60% och arbetstiderna är Måndag 8.15-13.30, tisdag 9.00-15.30, torsdag 8.30-13.30 och fredag 8.15-15.30.
Start omgeånde.
Omsorgshuset värnar om våra kunder och deras säkerhet. Vi har därför som rutin att ta ett utdrag ur belastningsregistret på personer som anställs i organisationen. Vi kommer därför vid anställning att begära av dig ett utdrag innan du får börja arbeta. Du kan själv beställa utdraget enligt LSS från Polisen. Blanketten hittar du på följade adress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du fyller i heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9).
Polisens handläggningstid är upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så fort som möjligt.
På grund av stort intresse för våra utannonserade tjänster har vi tyvärr inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Vi tar emot ansökningar via e-post, ange ref AT i ämnesraden
Vi undanber oss all kontakt från rekryteringsbolag.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor