Personlig assistent (område 4)

Personlig assistent (område 4)

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1300 anställda omfattar fyra verksamhetsområden ordinärt boende, vård- och omsorgsboende, LSS/socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner såsom ekonomer, handläggarenhet, utredar- och utvecklingsenhet och administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Personlig assistent - ett omväxlande och intressant arbete!

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent till en social och pratglad man i 60-års ålder.
Arbetet innebär att stödja honom i vardagen. Det innebär bland annat hjälp med personlig hygien, KP-träning samt matlagning. I arbetet ingår det också att följa med och på aktiviteter utanför hemmet.

För att trivas i rollen som personlig assistent behöver du ha en stor ansvarskänsla, ett genuint intresse för andra människor och förmåga att sätta andras behov i centrum.
Du behöver även vara lyhörd, empatisk och professionell samt att du behåller fokus och är stabil och metodisk i ditt arbetssätt.

Speciellt viktigt hos denna brukare är att du är noggrann, har en god samarbetsförmåga samt har en god fysik.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en tillsvidareanställning i Omsorgsförvaltningen och genomfört en gymnasial utbildning, med inriktning mot vård och omsorg. Erfarenhet och kunskap inom tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande är meriterande.
Om du har genomgått omsorgsprogrammet eller har likvärdig utbildning anses det vara meriterande.

Du har god datorvana och är duktig på dokumentation.

Krav:
- Körkort
- Kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Den person som enligt LSS-lagen är berättigad till personlig assistans har ett stort självbestämmande i vilka som ska arbeta hos honom. Det innebär att brukarens inflytande kommer avgöra vilka som slutligen kommer att anställas. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


1 maj 2024

1 maj 2024

30 april 2024