Personlig assistent på 55 % - dygnspass - till en social tjej i Helsingborg

Personlig assistent på 55 % - dygnspass - till en social tjej i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.


Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta för ett långvarigt uppdrag till vår härliga kund i Helsingborg. Tjänsten är på 55 % och man arbetar dygnspass. 

Arbetstiderna är kl. 11.00 - 11.00 med 8 timmars väntetid på natten på både vardagar och helg. Ibland kan passen delas upp som dag-och nattpass och då är arbetstiden kl. 11.00 - 8.00 och kl. 18.00 - 11.00.


Vår kund är en social och glad tjej på 30 år som har humor, autism och en måttlig intellektuell funktionsnedsättning. Hon uppskattar assistenter som är roliga och lekfulla!

Hennes intressen är att shoppa, fika på café eller i naturen, besöka lekplatser, hoppa på Yoump trampolinpark eller få till annan vardagsmotion som är kul.


Assistenterna som arbetar hos kunden idag har alla arbetat tillsammans i många år och det är en jättehärlig arbetsgrupp med mycket omtanke för varandra och kunden.

Som assistent tar man del av en trygg grupp som är flexibla och ställer upp för varandra. 


Om tjänsten


Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Vara behjälplig med personlig omvårdnad och matsituationer

- Vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader eller annat roligt

- Hjälpa till med att strukturera upp vardagen 



Arbetstid: Dygnspass. Arbetstiderna är kl. 11.00 - 11.00 med 8 timmars väntetid på natten på vardagar och helger. Ibland är arbetstiden kl. 11.00 - 18.00 och kl. 18.00 - 11.00.

Tjänstgöringsgrad: SLUV på 55 % och det innebär arbete på vardag och helg.

Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående enligt överenskommelse. 



Vem är du?


Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa en god relation med kunden. Vi söker dig som är trygg, lyhörd, ansvarsfull och har stort tålamod. 

Du tycker om att arbeta utifrån tydliga rutiner, är en lagspelare och kan anpassa dig till ett gemensamt arbetssätt. Vi vill att du ska ha erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning, gärna med autism.

Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap om TAKK, TEACCH och lågaffektivt bemötande.



Vår kund trivs bäst med kvinnliga assistenter. Körkort är ett krav.



Krav:

- Erfarenhet av arbete med personer med autism

- Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift

- B-körkort



Meriterande:

- Erfarenhet av en liknande roll

- Erfarenhet och kunskap om TAKK, TEACCH och lågaffektivt bemötande



En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.



Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.


Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.



För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2024
  • Ansök senast: 2 maj 2024

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


24 maj 2024