Personlig assistent sökes till kvinna i Helsingborg, dygnspass.

Personlig assistent sökes till kvinna i Helsingborg, dygnspass.

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro?  I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.


Vi söker nu en personlig assistent för en timanställning till vår kvinnliga kund boende i Helsingborg. Arbetstiderna är förlagda 08:30-09:30 varav 6,5 timmar är väntetid. 


Vår kund är en kvinna på 73 år som lever med sjukdomen MS. Kunden behöver hjälp med personlig omvårdnad, måltider, förflyttningar och bestyr i hemmet. Vår kund har ett stort intresse i promenader, kolla på TV, lyssna på musik och gå på konserter.


Då vår kund saknar tal så läggs en del tid på att förstå och tolka. Vi söker därav dig som är lyhörd, lojal och ansvarstagande. Vi ser även gärna att du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter. Du är rökfri och talar svenska obehindrat. Vår kund trivs bäst med kvinnliga sökande.


Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär en timanställning vid behov. Arbetspassen är förlagda som dygnspass mellan 8.30-9.30 varav 6,5 timmar är väntetid.

Lön: Lönen fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.  

Tillträde: Enligt överenskommelse.



En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.



Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.



Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 4 april 2023

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


10 maj 2024

10 maj 2024