PERSONLIG ASSISTENT STENUNGSUND

PERSONLIG ASSISTENT STENUNGSUND

Arbetsbeskrivning

Hos vår kund Tindra 20 år söker vi nu en ny stjärna till teamet. Som personlig assistent hos Tindra behöver du vara aktiv, klurig och beredd på att varje dag ser olika ut, samtidigt som många saker är ständigt återkommande. Allt för att skapa trygghet och förutsägbarhet i hennes tillvaro.
Tjänsten är flexibel som går att utforma efter medarbetarens tillgänglighet. Man deltar i alla aktiviteter och stöttar kunden på alla de sätt som hon behöver. Allt från hygien, matsituation och vardagssysslor till utflykter och schemalagda aktiviteter. Du kommer att bli en av 5 assistenter i Tindras grupp och du kommer att få grundlig introduktion av dem som redan jobbar i gruppen. Vi vill vara tydliga med att vi söker någon som ser långsiktigt på sin anställning hos Tindra. Där man har en vilja att jobba hårt för att både du och Tindra skall trivas tillsammans. Det finns en liten hund i familjen så du kan inte vara allergisk eller hundrädd.


Assistentens roll och erfarenhet
Tindra har autism i kombination med en intellektuell funktionsnedsättning och behöver därför ha assistenter som är duktiga på att läsa av hennes dagsform. Du behöver kunna anpassa kraven efter hur hon mår/ orkar och det är där – mitt i de fina stunderna i vardagen – som du kommer att få direkt respons från henne när ni klickar med varandra. Tindra tycker om att kramas och visa uppskattning mot sina assistenter så det är viktigt att du kan känna dig bekväm med det.
Tindra behöver ha ett tydligt schema och få veta vad som skall hända så har du dessutom erfarenhet av att jobba med tydliggörande hjälpmedel och stödtecken så är det väldigt uppskattat.


Meriterande erfarenheter
•Tidigare arbete med autism
•Kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande
•Gillar att vara ute i naturen
•Cyklar tandemcykel, badar i pool både ute och i simhall utan förbehåll
•Svenska i tal och skrift
•Intresse av sång o musik

Arbetstid/tjänstgöringsgrad
•Uppstart under hösten med fokus på en lugn introduktion
•Ordinarie anställning på rullande 4 veckors schema med möjlighet till tjänstgöringsgrad utefter din tillgänglighet
•Arbetstiderna är i första hand dygn 09–09 med jour (4 timmar) på natten men möjlighet finns också till dagtidspass 9–18 och rena kvälls/nattpass 18–09.


Om lön
•Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
•Vi erbjuder friskvård.


Kontaktperson
Kundansvarig: Annika Hallberg Juhlin
Tel: 076 – 675 000
Ansök till tjänsten via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee




På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på Polisens hemsida.


Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2023
  • Ansök senast: 22 oktober 2023

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb


26 april 2024