Personlig assistent till 25-årig man

Personlig assistent till 25-årig man

Arbetsbeskrivning

På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft. Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar.
Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett professionellt förhållningssätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK -Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation.
Roll och uppgift:
Att arbeta som personlig assistent innebär att ingå i ett sammanhang och i ett samarbete som bidrar till att en annan människas vardag fungerar.
Vi söker Dig som vill arbeta som personlig assistent åt en 25-årig kille med ett omfattande hjälpbehov på grund av en muskelsjukdom.
Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vården och vana att hantera förflyttningar med hjälp av lyft samt andra hjälpmedel. Vissa moment kan vara lite tyngre.
Du bör vara i åldern 25-40år och ett plus är om du är intresserad av tv-/dataspel, hundar, gå ut och äta mm. För att passa ihop med mannen tror vi att du är jordnära, empatisk och har förmåga att plocka fram ett humoristiskt perspektiv i vardagliga händelser. Vi vill att du behärskar svenska obehindrat för att klara av kommunikationen friktionsfritt. I utbyte får du arbeta med vår kund och i ett arbetslag som präglas av våra värdeord; Tillit, engagemang, kompetens och kommunikation.
Körkort är ett krav.


Din ansökan ska innehålla dels ett CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten, vem du är som person och vilka erfarenheter och utbildningar du har som är värdefulla i rollen som personlig assistent.
Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta.
Det är en fast anställning på 72% och skall tillsättas 1/9. Tjänsten innebär arbete under dygnets alla timmar med sovande jour. Schemat är löpande 4-veckorsschema med i genomsnitt 2 dygnspass/v, vardagar såväl som helg.
Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kalls till intervju. Välkommen med din ansökan redan idag!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


29 april 2024