Personlig assistent till barnkund i Ålem

Personlig assistent till barnkund i Ålem

Arbetsbeskrivning

På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft. Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar.
Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett
professionellt förhållningssätt från kompetenta och engagerade medarbetare.
Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för
"Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra
kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK
-Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation.


Vi söker nu en personlig assistent till en tonårstjej som tillsammans med sin familj bor strax utanför Ålem.


Om kunden: En tjej i tidig tonår som tycker om att vara ute och cykla i sin lådcykel där hon sitter fram och assistenter trampar på där bak. Hon tycker om att vara ute i naturen i alla väder och då skogen är närmtsa granne finns det flera sköna promenadvägar. Då hon inte har någon verbal kommunikation används Poss och TaSSeLs.


Arbetsbeskrivning: Vi söker en person som är pålitlig stabil och kan ta egna initiativ. Du behöver vara ansvarsfull och flexibel på så vis att den ena dagen är inte den andra lik och att du som assistent anpassar dig utefter kundens behov och mående. I arbetet ingår hjälp med kundens alla vardagliga rutiner, såsom personlig hygien, matintag (sondmatning), förflyttningar (rullstol), aktivering, stimulering och träning.
Din bakgrund: Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av barn och av att arbeta som personlig assistent eller motsvarande.
Personliga egenskaper: Du är en social, glad, och varm person som genom att vara kreativ ser möjligheter och inte hinder i tillvaron. Du har en empatisk förmåga och behöver kunna knyta an till kunden. Det är viktigt att vara lyhörd och kunna läsa av kroppsspråk och sinnesstämning.
Specifika egenskaper: Det är meriterande är om du har grundkunskaper i sondmatning och kännedom om Podd och TaSSeLs.
Körkort och egen bil krävs då det inte finns några bussförbindelser. (Katt finns i hemmet). Kunden önskar rökfria assistenter.
Om anställningen: Vi söker tre assistenter till tjänster som ligger på ligger på 42,5% vardera. Dessa är fördelade på eftermiddagar, kvällar och helger. Under sommaren ser vi gärna att du kan arbeta dagtid även på vardagar och helger. Vi söker även timvikarie.
Vid anställning kommer vi kräva ett utdrag från belastningsregistret.
Rekrytering sker omgående.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB Helsingborg
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


29 april 2024