Personlig assistent till Degeberga - tim och vikariat i 4 månader på 62,5 %

Personlig assistent till Degeberga - tim och vikariat i 4 månader på 62,5 %

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.



Vår kund är en man i 56 års åldern som bor i Degeberga. Kunden lever med en förvärvad hjärnskada och har behov av stöd och hjälp med allt i sin vardag.

Kunden har ett stort intresse för motorer och folkrace och delar du vår kunds intresse finns det en stor chans att ni kommer trivas tillsammans.



Tjänsten är ett vikariat på 62,5 %  2024 06 24 - 2024 10 13 och man kan påbörja en timanställning omgående. 

Arbetspassen är förlagda på dag/kväll/natt på vardag och helg. Arbetstiderna är varierade 07:00-16:00, 14:30-07:00, 08:00-14:30 och 14:00-21:30. I nattpasset ingår 6,5 timmars väntetid.


Om tjänsten


I arbetet som personlig assistent ingår praktiska göromål och vardagssysslor. Du kommer vara kunden behjälplig där hans funktionsnedsättning sätter gränser.


I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:

- vara behjälplig med personlig omvårdnad och förflyttningar

- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor 

- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader och utflykter

- stötta kunden kring kommunikation


Tjänstgöringsgrad: Vikariat på 62,5 % under perioden 2024 06 24 - 2024 10 13 och man kan påbörja timanställningen omgående.

Arbetstid: Arbetspassen är förlagda på dag/kväll/natt på vardag och helg. Arbetstiderna är varierade 07:00-16:00, 14:30-07:00, 08:00-14:30 och 14:00-21:30. I nattpasset ingår 6,5 timmars väntetid

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående enligt överenskommelse.



Vem är du?


Vi ser gärna att du är en positiv, flexibel, ansvarsfull och strukturerad person med god självinsikt som är van att möta människors olika behov. Då det ingår en del förflyttningar i arbetet är det en fördel om du är i fysiskt god form. 

Det viktigaste är att du är rätt person för arbetet och att personkemin stämmer.

Assistenterna som arbetar hos kunden idag har alla arbetat tillsammans i många år och det är en jättehärlig arbetsgrupp med mycket omtanke för varandra och kunden. 


Krav:

- Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift

- Ingen pälsjursallergi då det finns katter i kundens hem



Meriterande:

- Erfarenhet av en liknande roll

- Erfarenhet av arbete med lift eller andra förflyttningshjälpmedel

- Körkort är meriterande. Det är även en fördel om du har tillgång till bil om du inte bor i närheten av Degeberga.



En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.



Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.


Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.



För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 2 platser
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2024
  • Ansök senast: 17 april 2024

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


29 april 2024