Personlig assistent till kvinna i Färjestaden

Personlig assistent till kvinna i Färjestaden

Arbetsbeskrivning

På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft. Företaget har idag ca 60 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar.
Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett
professionellt förhållningssätt från kompetenta och engagerade medarbetare.
Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för
"Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra
kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK
-Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation.
Nu söker vi personal till en av våra kunder i Färjestaden
Vi söker nu en personlig assistent åt en 46-årig kvinna som bor i egen lägenhet i ett hus med två andra brukare. Detta boende kallas Solgläntan och har funnits i 27år.
Du som personlig assistent ska vara en hjälpande hand i det dagliga livet. Kundens intresse är exempelvis att promenader, träning, pyssla och måla.. Vi ser gärna att du delar något eller flera av dessa intressen. Du som söker ska enligt kundens önskemål vara en rökfri kvinna. Körkort är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, därför ser vi gärna att du bifogar ett personligt brev till din ansökan där du berättar mer om dig själv som person.
Utbildning:
Utbildning som undersköterska, personlig assistent, eller inom barn och fritid är önskvärt. Körkort. Erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent är önskvärt, har du arbeteat med lågaffektivt bemötande tidigare är detta ett plus i kanten.
Erfarenheter: Erfarenhet av att ha jobbat med personer med olika funktionsnedsättningar.
Personliga egenskaper:
En personlig mognad och trygghet. Stabil och konsekvent i sitt tänkande. Kan sätta gränser när och där det är befogat. Vara flexibel dessutom behöver man vara lyhörd och konsekvent.
Arbetstider: Kl. 7.30-21 alternativt ca kl. 14.30-21 beroende på om brukaren har semester eller är på sin dagliga verksamhet. Morgonturer 6.30-9.30 kan förekomma.
Intresserad? Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kalls till intervju. Välkommen med din ansökan redan idag! Tjänsten ska tillsättas omgående.
Vikariatet är under v27-34.
Tveka inte att skicka in din ansökan idag!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb