Personlig assistent, tim vid behov, till en tjej i Tågarp.

Personlig assistent, tim vid behov, till en tjej i Tågarp.

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.  
Vi söker en personlig assistent som tim vid behov till en 22-årig tjej som bor i Tågarp och som lever med autism och utvecklingsstörning.
Arbetspassen är förlagda mellan kl. 6,30-18,30 på vardagar och på helgen är passen heldagar. Man arbetar varannan helg.
Arbetsuppgifterna innebär att hjälpa vår kund i hennes vardag och med till exempel personlig omvårdnad, vissa hushållsuppgifter och att aktivera henne i och utanför hemmet. En annan viktig del av arbetet innebär att träna hennes kommunikationsförmåga.
Vår kund är intresserad av bl.a. ridning, simning, promenader och uteaktiviteter.
För att trivas i rollen som personlig assistent tror vi att du är kreativ, pedagogisk och konsekvent. Du är positiv, engagerad, ansvarsfull samt lyhörd inför att kunna anpassa ditt arbete efter kundens behov. Det är till stor fördel om du har erfarenhet av autism sen tidigare. Du är inte pälsdjurallergiker eftersom det finns katter i hemmet. Du behöver ha bil och körkort för att ta dig till arbetsplatsen.

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid på vardagar eller helg. Tim vid behov. 
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.  
Tillträde: Omgående.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. 
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. 
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. 
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2020
  • Ansök senast: 30 oktober 2020

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


Personligassistent med visst sammordnaransvar

24 oktober 2020

23 oktober 2020