Personliga assistenter.

Arbetsbeskrivning

A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnarpersonlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 500 personliga assistenter anställda och vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall. Vi är IfA-godkända och utformar assistans av hög kvalitet enligt intentionerna i LSS. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt.

Vi söker kvinnor och män som vill arbeta som personliga assistenter till våra kunder i Hudiksvall med omnejd.
Våra kunder kan behöva hjälp med hygien, matsituationen och allt som hör ett rikt liv till.

Vi ser gärna sökande som är flexibla och kan jobba dygnets alla tider men det är inget krav. Det är en fördel om du som sökande har körkort. Vi söker nu personer som kan jobba allt ifrån 5 % till 80%.

Vi söker ansvarsfulla och lyhörda personer som har lätt för att samverka med andra och tycker om att bidra till att skapa en meningsfull och rik tillvaro för en annan människa.

Vi erbjuder all nödvändig introduktion för samtliga nyanställda för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll.

(I förekommande fall)
När någon ska arbeta med barn under 18 år är vi skyldiga att begära utdrag ur Polisens belastningsregister. Detta utdrag görs endast för personen som får jobbet. Det innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ . Blanketten du ska välja heter LSS ? utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9).. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på A-Assistans samt av kunden och dennes anhöriga.

Arbetstid: Heltid/halvtid/deltid /antal timmar per vecka

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan görs via Rekryteringsportalen på vår hemsida www.a-assistans.se
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Sista ansökningsdag: 2016-11-02

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Assistanskonsult Anna Sandkvist
0650-54 15 55
Assistanskonsult Frida Löfling
0650-541554
Ulf Svensson
0650-541556
Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Marcus Lavinius
054-15 20 60
Assistanskonsult Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Torsten Hallberg
0650 54 15 81
Assistanskonsult Frida Olovsson
0650-54 15 84
Anna Larsson
0702220195
Ekonomichef Daniel Wahlberg
0650 - 54 15 57

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-Assistans Leimir AB HUDIKSVALL
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Individuell lönesättning enligt Kollektivavtal.
  • 5%- 80%
  • Publicerat: 11 oktober 2016

Besöksadress

Godsgatan 30
HUDIKSVALL

Postadress

Godsgatan 30
HUDIKSVALL, 82450

Liknande jobb


Timvikarie till Vargön

Timvikarie till Vargön

11 juni 2024

11 juni 2024